Jessica de Wit

De bucketlist van mijn hond is een mooi en meeslepend verhaal over een meisje en haar erg grote hond

Waar ik normaal gemiddeld een week over een boek doe, heb ik dit boek in één dag uitgelezen, dat zegt al heel veel. Als een echte 'doglover' (zelf heb ik ook een 70 kilo wegende, zachtaardige reus en ken geen leven zonder hond) kon ik niet wachten om dit boek te lezen.

Het boek gaat over Lauren en haar mastiff Gizelle. Het gaat over liefde, vriendschap en moeilijke keuzes in het leven. Ook gaat het over de onvoorwaardelijke liefde van een hond en wat wij mensen van honden kunnen leren. Het boek neemt je mee in een rollercoaster aan emoties. Het is heel luchtig geschreven en leest zeer prettig, een echte pageturner. Ik heb heel hard gelachen en nog harder gehuild en kan dit boek zeker aan iedereen aanbevelen!

Christine Jonckers

Een hond. Ik heb er altijd een gehad in mijn leven, althans sinds mijn zevende. Ik kreeg hem van mijn ouders als therapie om mijn panische angst voor honden te verhelpen. Het heeft geholpen, sindsdien kan ik mij een leven zonder hond niet meer voorstellen. Bij ieder afscheid dacht ik dat ik nooit meer van een andere hond zou kunnen houden dan van deze. En toch... Ik heb ook een bucketlist waarop ik een verblijf in New York heb kunnen doorstrepen. Reden genoeg dus om dit boek ab-so-luut te willen lezen.

Wanneer Lauren te horen krijgt dat haar onafscheidelijke en immens grote (ook letterlijk) mastiff Gizelle ongeneeslijk ziek is, besluit ze om net als voor zichzelf ook voor haar hond een bucketlist te maken. Ze neemt haar mee naar plekken waar Gizelle nog een laatste keer kan genieten. Ze laat haar de beste steaks en kreeften eten en schrapt die dingen van het lijstje af. Tot de dag van afscheid nemen aanbreekt.

Ik heb het boek het grootste deel van de tijd gelezen met een brede glimlach op mijn gezicht, geschaterlacht om de herkenbare fratsen die Gizelle uitspookt. Het is ook een verhaal van onvoorwaardelijke liefde en vriendschap tussen mens en hond (en omgekeerd), van afscheid nemen en loslaten. Uiteraard blijf je na het omslaan van de laatste pagina achter met een brok in de keel en de blije herinneringen aan de eigen viervoeters die de regenboogbrug zijn overgestapt.

Een must read voor iedere hondenliefhebber.

Merian vd Berg

Een ontroerend boek over een mooie vriendschap tussen hond en mens. De schrijfster heeft haar leven met haar grote vriendin Gizelle mooi en beeldend weergegeven. Het leest een beetje als een Bridget-Jones, maar toch ook weer niet: ze heeft een eigen stijl waarin ze zware onderwerpen niet schuwt, maar ook de luchtigheid erin weet te houden.

Soms raak je even wat 'belangrijke bijpersonen' kwijt in het boek, maar dit stoort niet heel erg.

Als hondenliefhebster en -eigenaar heeft het me erg ontroerd, maar ook als je wat minder hebt met honden, zal het je raken. Maar als je honden haat, laat het dan links liggen. Voor iedereen: houd de tissues bij de hand! En geniet van het levensverhaal van Lauren en Gizelle!

Esther Wijma

Hondenliefde

De bucketlist van mijn hond, een boek dat ik als echte hondenliefhebber wel moest lezen en ik heb het boek met veel plezier gelezen! Het is heel herkenbaar voor iedereen wiens leven ook in het teken van zijn of haar hond staat.

Het boek leest heel makkelijk weg en is grappig geschreven. Het zette mij ook aan het denken... Wat zou mijn hond op haar bucketlist hebben staan? Zou die overeenkomen met de bucketlist die ik voor ons bedacht heb? Erg leuk!

De liefde die Lauren voelt voor haar hond Gizelle spat van de pagina's af en maakt dat je echt meeleeft met haar en Gizelle. Een lach en een traan horen zeker bij dit boek. Het boek gaat niet alleen over de liefde tussen Lauren en haar hond, maar ook de moeilijkheden die iemand in het leven kan tegenkomen en hoe je daar mee om kan gaan. Dat vond ik ook tevens een mooie boodschap in een boek dat licht en luchtig leest.

Ik zou dit boek absoluut aanraden aan iedereen die van honden houdt en ook aan mensen die minder met honden hebben, want het lezen van dit boek kan daar zomaar verandering in brengen!

Anoek van Alteren

Na het lezen van de proloog wil ik alleen maar verder lezen. Op het moment dat Lauren het nieuws krijgt te horen dat haar hond Gizelle ernstig ziek is, springen de tranen in mijn ogen. Het gevoel bekruipt mij alsof het mijn hond is. Ik ben het, die met haar alle avonturen beleeft. Ik ben het, die met haar naar de dierenarts gaat. Ik ben het, die op de bank zit met tranen die over mijn wangen rollen.

De bucketlist van mijn hond is een geweldig boek dat je in het diepste gevoel raakt, ontroert. Maar tegelijkertijd maakt het je blij. Gelukkig, omdat je doet wat je het allerliefste doet.

Kelly Groen

Een lach en een traan

De schrijfster Lauren lukt het om vanaf de eerste pagina je mee te nemen op hun avontuur, dat ze beleeft samen met haar hond Gizelle. Het is moeilijk om niet van dit duo te gaan houden. Hun band wordt zo goed beschreven. De liefde tussen mens en dier is zo herkenbaar, dat je niet anders kan dan volledig opgaan in hun verhaal. Het boek leest makkelijk weg, en als je eenmaal begonnen ben, is wegleggen ook geen optie. Dit duo maakt je aan het huilen en het lachen. Je weet als je begint aan dit boek, al dat het geen eeuwig avontuur is, dat is het enige minpunt aan het boek. Het boek eindigt, maar wat kunnen we Lauren Watt dankbaar zijn dat ze dit avontuur met ons heeft willen delen. Een absolute aanrader voor iedereen.

Mariska Rekers

Ontroerend

Letterlijk in een middag uitgelezen. Wat een ontroerend boek!

Een hond neem je voor het leven, niet voor even. En dat laat de schrijfster de lezer ervaren, ook aan mensen zonder hond. Ik heb hardop gelachen om de vaak hilarische acties van de hond en gehuild om het verdriet wat de hoofdpersoon ervaart.

Doordat ik zelf ongeneeslijk ziek ben, twee honden heb en met mijn eigen bucketlist bezig ben, lonkte dit boek om te lezen. Eind 2015 ben ik met mijn herder op reis geweest, met de trein naar Oostenrijk, samen door de bergen wandelen. Ik kon me heerlijk verliezen in het verhaal. Even terugpakken naar momenten van ons samen, dat was het mooie van het boek.

Pluk de dag! Geniet van ieder moment en geniet van het samenzijn met die o zo trouwe viervoeters.

Marjon Worst

Onvoorwaardelijke liefde en loslaten.

De bucketlist van mijn hond, een waargebeurd verhaal waarin onvoorwaardelijke liefde tussen Lauren en haar hond Gizelle prachtig beschreven is. Niet een boek wat ik normaal snel zou aanschaffen maar in dit geval begonnen en niet meer weg kunnen leggen. Het is luchtig geschreven en daarmee een pageturner, het laat je niet meer los.

Onderliggende onderwerpen als verslaving van moeder en hoe hier mee om te gaan, loslaten van datgene en diegene waarvan je veel houd. Mij heeft het ook doen terugdenken aan vroeger, onze hond, waarmee ik opgegroeid ben en waarbij ik toen ik klein was zodra ik thuis kwam uit school in de mand ging zitten, die ik hele verhalen vertelde en die er altijd was. Onvoorwaardelijke liefde!

Heb tijdens het lezen regelmatig moeten lachen om de avonturen die beleefd werden en een traantje moeten laten bij het einde van het boek.

Een aanrader voor iedereen!

Eline Rego

Ontroerend verhaal over een meisje en haar hond

In De bucketlist van mijn hond vertelt Lauren het verhaal van haar Engelse mastiff, Gizelle, en hoe zij haar leven heeft veranderd. Een hond is niet zomaar een hond en dat merk je duidelijk in dit waargebeurde verhaal over Lauren en Gizelle. Ze maken samen het hele proces van volwassen worden door en worden de allerbeste vrienden. Gizelle is er bij alle mooie momenten, zoals een eerste vriendje, maar ook bij alle minder mooie momenten, zoals Laurens moeder die tegen een verslaving vecht. Het is werkelijk ontroerend hoe een hond er altijd voor je is. Maar jammer genoeg leven honden niet zo lang als mensen, en ook Gizelle wordt na 6 jaar ongeneeslijk ziek. Maar Lauren accepteert niet zomaar dat ze haar hond zal moeten afgeven. Ze maakt een bucketlist met alle dingen waarvan ze denkt dat Gizelle het leuk zou vinden om ze te doen voor ze sterft en zo beleven de twee toch nog een hele hoop avonturen in de laatste maanden van Gizelle's leven.

Dit boek heeft me laten lachen om de typische streken van een hond en laten huilen om het feit dat honden nu eenmaal veel te kort leven. Dit boek heeft alles wat een hondenliefhebber herkent in zijn/haar eigen hond. De schrijfstijl is misschien niet perfect, maar het geeft echt het gevoel dat het boek geschreven is door een meisje dat gewoon het verhaal van haar hond wil vertellen en haar hond verder wil laten leven op de pagina's van een boek. Dit verhaal hoeft niet verteld te worden met de meest literaire snufjes, maar het is gewoon een verhaal dat zo echt en zo waar mogelijk verteld moet worden. Dit boek bevat de belangrijkste boodschap die een hond ons kan geven: heb onvoorwaardelijk lief en blijf doorgaan, wat er ook gebeurt. Je hond zal er altijd voor je zijn en ook wanneer hij/zij er niet meer is, leeft hij/zij verder in je hart. Dit boek is een echte aanrader voor elke hondenliefhebber en is zeker 5 sterren waard.

Rika Reihs

De bucketlist van mijn hond is een prachtig boek over de relatie tussen mens en zijn huisdier, een kameraad voor het leven. Lauren en haar hond Gizelle zijn onafscheidelijk, en wanneer Gizelle nog maar een paar maanden te leven heeft, besluit Lauren dit hun beste maanden samen te maken. Ze maken een roadtrip, en beleven samen geweldige momenten die ze vastleggen. De foto's die worden gebruikt maken het verhaal zo werkelijk en ontroerend. Lauren Watt weet door middel van een perfecte combinatie van grappige en ontroerende momenten een prachtig boek neer te zetten. Ook haar schrijfstijl leest heerlijk vlot en soepel waardoor ze je meesleept in het verhaal. Je kan Gizelle naast je horen lopen terwijl je het boek aan het lezen bent. Je voelt de liefde van Lauren voor Gizelle door de bladzijden heen komen. Een prachtboek dat iedereen zou moeten lezen!

4,5 ster