Anja van Zundert

Voor mij was dit een eerste kennismaking met Catherine Cookson en ik moet zeggen: die is me bijzonder goed bevallen. Ik lees normaal gesproken vooral Nederlandse schrijvers en dan het liefst thrillers. Dit boek brengt je zo'n 70 jaar terug in de tijd en blijft voortdurend boeien. Het is een liefdesverhaal, en door de beeldende schrijfstijl krijg je een goed beeld van de tijd en omgeving waarin de hoofdpersonen leven. Af en toe is het net of je er zelf bij bent… Bovendien zitten er ook spannende elementen in het boek. Kortom, deze eerste kennismaking smaakt naar meer!

Rayza Cneut

Verrassend goed boek!

Toen ik de korte inhoud op de achterkant van het boek las was ik zeer benieuwd want het is een heel ander genre dan ik normaal gezien lees. Het duurde een paar hoofdstukken voor ik helemaal mee in het verhaal zat, maar daarna vond ik het steeds beter vinden. Ik had nog nooit een boek van haar gelezen, maar Catherine Cookson heeft een leuke schrijfstijl waarbij je elke keer opnieuw naar het volgend hoofdstuk wordt gezogen. Naarmate het boek vorderde werd het echt spannend en wilde ik weten hoe het verder ging. Ze maakt het helemaal af door het toch wel verrassende einde!

Liliane Maenhout

Meeslepend en spannend

Je kan je direct inleven, je hebt vooral medelijden met de blinde man. Maar ook met zijn vriendin die heel wat meemaakt. Buiten alle verwachtingen, omdat er toch enkele hevige passages inkomen, komt alles goed.

In het begin wel wat verwarrend en moeilijk omdat er heel veel verschillende personen in voorkomen van de twee verschillende families.

Ik vond het toch een mooi verhaal uit het leven gegrepen!

Monique Steen

Ik werd nieuwsgierig naar het boek toen ik op de achterkant de korte inhoud las. Het boek leest makkelijk, de schrijfster gebruikt een leuke manier van het verhaal vertellen. Ondanks dat het een boek is van iets meer dan 400 bladzijden, had ik het binnen een paar dagen uitgelezen. Het verhaal vond ik wat langdradig en voorspelbaar. Een mooi liefdesverhaal, maar ik had het leuker gevonden als er wat onverwachte dingen zouden gebeuren. Vanaf het begin weet je al dat het goed komt, ook omdat er al gezinspeeld wordt op wat uiteindelijk op het eind gebeurt. Het verhaal zit goed in elkaar qua opbouw en ik denk dat veel lezers van dit boek genieten, vooral als je houdt van dit soort verhaallijnen en van deze schrijfster.