Esther Boogaard

Twee verhalen komen samen.

Een sneeuwstorm in mei komt niet vaak voor in Seattle. Claire Aldridge, een journaliste bij de Seattle Herald, krijgt de opdracht om een artikel over de sneeuwstorm te schrijven. Zo'n tachtig jaar geleden was er rond dezelfde tijd ook een sneeuwstorm. Eerst ziet ze het niet echt zitten om dit te doen maar al snel ontdekt ze iets wat haar interesseert en gaat op onderzoek uit.

In 1933 verdwijnt het drie jarige zoontje Daniël van Vera Ray tijdens de sneeuwstorm. Zij doet er alles aan om erachter te komen wat er met Daniël gebeurt is.

Het boek bestaat uit hoofdstukken die om en om door Vera of Claire worden verteld. Dit staat ook duidelijk aangegeven. Het verhaal leest lekker snel en het wisselen van de hoofdpersoon per hoofdstuk werkt goed voor de ontwikkeling van het verhaal. De auteur weet de lezer te boeien door er af en toe een hint in te gooien, die Claire nog niet lijkt te weten en daardoor krijg je ook het gevoel dat je deel van het verhaal wordt. Door die ontwikkelingen in het boek blijf je al snel doorlezen en is het moeilijk om zo maar te stoppen. Het einde is toch aardig verrassend, ook al had je, als je geregeld boeken leest en films kijkt, zoiets kunnen verwachten. Een mooi boek waar je een goed gevoel aan overhoudt.

Jolanda Siderius

In de sneeuwstorm van mei in 1932 verdwijnt de 3 jarige Daniel. Bijna 80 jaar later krijgt Claire de opdracht om een rapportage te maken over de sneeuwstorm in mei die dat jaar voor het eerst in bijna 80 jaar weer plaats vindt. Hierbij stuit ze op de ontvoering van Daniel. Hoe dieper Claire graaft hoe meer overeenkomsten er zijn tussen Vera de moeder van Daniel en haarzelf. Er zijn 2 verhaallijnen: Het verhaal van Vera die zoekt een vecht voor haar zoon en het verhaal van Claire die haar leven door een diep dal gaat. Het boek leest snel en makkelijk. Het is een meeslepend verhaal, ik heb het in een adem uitgelezen.

Linda de Preter

Dit was een prachtig en ontroerend boek. Een aangrijpend verhaal. Het boek leest heel vlot en eens je aan het lezen bent, kan je gewoon niet meer stoppen. Je wilt gewoon het einde van het verhaal kennen. Ik ga zeker nog boeken van Sarah Jio lezen.

Sylvia Stapelkamp-van Wijk

Het boek is direct zeer boeiend. Je leeft (met een traan) mee met beide hoofdpersonen in het boek. Vooral het moment dat Vera ontdekt dat haar zoon verdwenen is en ze zijn beertje ontdekt. Pff... Pakkend geschreven. Ik kon het boek niet wegleggen!

Katja Zuidema

Een boek dat direct boeit. Twee verschillende verhalen komen uiteindelijk samen. Heerlijk en ontspannen lezend boek.