Wendy van Speybroeck

'Roddelen', hét oudste tijdverdrijf sinds het ontstaan van de mensheid. Gemengde gevoelens kwamen bij het lezen bij mij naar boven. Enerzijds het beladen thema, anderzijds de fantastische verhaallijnen.

Het eiland Nantucket… 120km² paradijs waar liefde, overspel, deals en schulden het dagelijkse leven beroeren en waar vooral de roddels voor heel wat deining zorgen! Het kan alledaags bij jou in de familie voorkomen, om de hoek gebeuren of het in jouw gemeenschap voelen zinderen.

2 gezinnen, wat vrienden, enkele collega's/concurrenten maar ook jaloerse types. Ze maken écht wel het verschil.

Het boek houdt je gekluisterd en eist al je aandacht op. De 'vele' personages zorgen er dan ook voor dat er 'veel' geroddeld kan worden. Het boek én het einde is voor mij althans, absoluut uniek en (h)eerlijk!!

Ilona Emons

Het is de eerste keer dat ik een boek van Elin Hilderbrand heb gelezen. Meteen vanaf het eerste moment weet het boek mij te pakken en kost het soms moeite om deze aan de kant te leggen. Je wilt graag door blijven lezen om te weten te komen hoe het alle personages vergaat. Liefde, vriendschap, verraad maken het tot een smeuig verhaal die je tot het einde boeit.

Het verhaal bestrijkt de maanden april tot en met augustus. In deze maanden krijg je een inkijkje in het leven van Madeline en Grace, twee goede vriendinnen, wonend in Nantucket. Madeline, een schrijfster, is getrouwd met Trevor en moeder van een zoon Brick die verkering heeft met Allegra, de dochter van Grace. Madeline is schrijfster van beroep en zit met een writer's block. Echter zorgt haar beste vriendin Grace opeens voor voldoende inspiratie om een boek te schrijven, wat Madeline dan ook doet. Grace, huisvrouw, is getrouwd met Eddie en heeft twee dochters, een tweeling, Hope en Allegra. Allegra heeft verkering met Brick. Grace valt als een blok voor haar tuinman en vergeet dat ze getrouwd is. Ze houdt haar vriendin Madeline op de hoogte van de ontwikkelingen met de tuin.

Behalve Grace en Madeline komen ook Eddie en Hope aan bod. Eddie is makelaar en zit in de financiële problemen. Zo is hij onder andere Madeline geld verschuldigd, maar probeert hij het uitbetalen voor zich uit schuiven. Ondertussen heeft hij niet door dat de tuinman dingen met zijn vrouw doet die niet horen. Uit pure wanhoop doet Eddie een stap in een richting die hij eigenlijk niet had willen zitten om aan meer geld te komen. Hope is de jongste van de tweeling. Ze is muzikaal en intelligent terwijl haar zus Allegra het vooral van haar uiterlijk moet hebben. Hope is stiekem verliefd op Brick en hoopt dat hij snel door krijgt dat Allegra hem alles behalve trouw is.

En ondertussen gonst het van de geruchten in Nantucket. Geruchten over Eddie en Madeline, Grace en haar tuinman. Het zorgt ervoor dat het gezinsleven allesbehalve vlekkeloos verloopt en de vriendinnen ook nog onderling elkaar niet willen zien of spreken. Uiteindelijk komen Madeline en Grace weer nader tot elkaar doordat Eddie een grote misstap begaat...

Diana Lesman

Zeer mooi boek om te lezen, spannend als je eenmaal zit te lezen wil je niet meer stoppen heel mooi verhaal.

Nadja De Gussem

Dit verhaal gaat over het leven van twee vriendinnen en hun gezin op het vakantie-eiland Nantuckett.

In het begin had ik een beetje moeite om er in te komen, maar eens ik de personages kende, kon ik het boek niet meer wegleggen. Het is plezant om te lezen hoe de roddels zich verspreiden en een eigen leven beginnen te leiden, heel herkenbaar. Meeslepend verhaal, ideaal om te lezen op vakantie in een zomerse sfeer.

Jenny Smolders

Wat mij erg verraste was dat de hoofdpersonen apart beschreven werden en dat het toch als een verhaal verteld werd.

Hoofdpersoon Madeline is schrijfster en moet een deadline halen. Ze heeft echter geen idee waarover en de rekeningen stapelen zich op. Grace, haar vriendin, heeft een prachtig huis met net zo´n tuin waar ze heel wat uren in vertoeft. Ze probeert het zo mooi te maken dat iedereen er jaloers op zal zijn samen met een aantrekkelijke landschapsarchitect die regelmatig langs komt. Grace denkt dat ze verliefd op hem is.

In vertrouwen vertelt ze dat Madeline Grace haar tweeling dochters Hope en Allegra leven ieder hun eigen leven waar ze weinig in betrokken word. Ook haar man Eddie is erg druk als makelaar maar om alles te kunnen betalen laat hij zich ook in met nevenactiviteiten.

Madeline haalt haar inspiratie uit het verhaal wat Grace haar vertelt. Haar uitgever is laaiend enthousiast maar wil ze dit haar vriendin wel aandoen?

Als ze dat gaat beseffen staat Grace al op een punt om haar leven voorgoed te veranderen

Ook al wonen ze op het prachtige vakantie-eiland Nantuckett. Een kleine gemeenschap roddel en achterklap zijn zo geboren. Madeline en Grace proberen het nog te redden maar is de waarheid nog erger dan de geruchten doen vermoeden…

Een fantastisch boek.