Chantal

Hallie Erminie, die eind negentiende eeuw opgroeit als enige dochter van een plantersfamilie in Kentucky, is een wilskrachtige jonge vrouw die één grote passie heeft in haar leven: schrijven. Ze is vastbesloten een groot schrijfster te worden en de wereld te veroveren met haar woorden. Met het manuscript van haar debuutroman in haar koffer reist ze af naar New York om een uitgever te zoeken. Daar leert ze de journalist Post Wheeler kennen, een overtuigd vrijgezel. Er ontwikkelt zich tussen hen een bijzondere vriendschap, gebaseerd op wederzijds respect, die uiteindelijk toch resulteert in een spel van aantrekken en afstoten dat tien jaar zal duren en hen afzonderlijk naar Europa, alle uithoeken van Amerika en zelfs Japan zal brengen. Steeds weer merken ze dat de aantrekkingskracht tussen hen groeit, maar telkens gebeurt er weer iets waardoor ze toch uit elkaar weer uit het oog verliezen. Zullen ze elkaar uiteindelijk toch vinden?

Het is een heerlijk verhaal, waarin je je helemaal kunt verliezen, en je je helemaal in het Amerika van de 19e eeuw waant. Een goed geschreven historische roman, die je vanuit het oogpunt van beide hoofdpersonen meenemen in hun leven en belevingswereld: je volgt Hallie en Post apart in verschillende hoofdstukken, waarin ze ook veel ontmoetingen samen hebben. Doordat ze vele avonturen apart van elkaar beleven, blijft het verhaal levendig en boeiend, en zie je een mooie ontwikkeling van beide personages gedurende het verhaal, dat is heel mooi om te zien.

De keuzes die gemaakt worden en het verloop hiervan vind ik soms wat ver gezocht, maar zorgen er aan de andere kant wel voor dat het verhaal tot het einde blijft boeien.

Kortom: een aanrader voor de liefhebber van historische romans! Deze hoort echt in je boekenkast thuis!

Annemiek

Hallie Erminie Rives weet van kinds af aan dat zij schrijfster zal worden. Als jonge vrouw reist ze naar New York, met het manuscript van haar debuutroman in haar koffer. Daar ontmoet zij Post Wheeler, een journalist. In de loop van tien jaar ontdekken beiden dat de liefde en de aantrekkingskracht tussen hen groeit. Een waargebeurd verhaal, dat zich afspeelt in Europa, in alle uithoeken van Amerika en zelfs in Japan.

Ik heb genoten van dit boek. Het tijdstip waarin het speelt, eind negentiende eeuw, heeft altijd tot mijn verbeelding gesproken. Hallie Erminie Rives baant zich een weg tussen de geplaveide paden van de eeuwenoude gewoontes en gebruiken, en de hobbelige straten van de toekomst, waar nog weinig zeker is. De liefde tussen haar en Post Wheeler vind ik niet het sterkste punt van het boek, wel de wijze waarop zij elkaar ontmoeten, en de liefde en het lot duidelijk maken dat zij bij elkaar horen.

Ineke

Een zeer goed geschreven boek.

Een mooi op elkaar volgend levensverhaal van twee verschillend mensen in twee totaal verschillende werelden.

Een zeer warm en gevoelig verhaal. Een echte aanrader.

Annelies

een mooi liefdesverhaal over 2 mensen die elkaar telkens weer aantrekken en afstoten.

Eens je begint te lezen, is het boek nog moeilijk weg te leggen.

Heerlijk van begin tot einde!

Corinda

Een prachtige historische roman over het leven van Hallie Erminie Rives en George Post Wheeler. Dat het verhaal gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, maakt het nog bijzonderder.

Het meeslepende verhaal over de twee vrienden blijft je meenemen naar de plaatsen waar zij gaan. Je waant je in hun tijd en omgeving, alsof je er zelf bij bent. Hopend dat deze twee geliefden elkaar weer tegenkomen in hun leven wil je bladzijde na bladzijde lezen.

Het verhaal is niet voorspelbaar en erg afwisselend. Zeker een aanrader! Het is fijn weg te lezen en zorgt ervoor dat ik ook haar andere boeken wil lezen.

De hoofdpersonen zijn het waard om over geschreven te worden.

Ellen

Het boek gaat over Hallie Erminie Rives, een zuiderling uit Kentucky, die haar eigen verhaal vertelt.

Als klein kind voorspelde haar tante haar dat ze ooit haar man genaamd Post zou ontmoeten. Maar Hallie interpreteerde dit heel anders.

Hallie heeft de intentie om schrijfster te worden. Ze schrijft korte verhalen maar die worden niet geapprecieerd. Daarop besluit ze om een roman te schrijven n.a.v. een echte gebeurtenis. Ze gaat met haar manuscript onder de arm naar het noorden, naar New York en leert daar de actrice Alice kennen die haar laat kennismaken met de journalist Post Wheeler. Ze trekken met elkaar op, maar verder dan dat komt het niet. Op een dag vertrekt Post Wheeler naar Alaska en Hallie verdeelt haar tijd tussen Kentucky en New York. Ook wordt nu het verhaal van Post Wheeler verteld. Ondanks dat de twee elkaar niet zien, moeten ze toch af en toe aan de ander denken.

Na 3 jaar ontmoeten de twee elkaar weer en wordt er al wat meer wederzijdse aantrekkingskracht uitgeoefend.

Hallie begint succes te krijgen als schrijfster doordat Post Wheeler haar uitgever wordt. Later wordt hij haar publiciteitsagent en staan ze op gelijke voet met elkaar. Echter Post ambieert ook een politieke carrière en ieder gaat weer zijn weegs. Hallie besluit om naar Europa te gaan waar ze een minnaar heeft maar toch ook weer aan Post moet denken. Voor haar nieuwste boek wordt Hallie door haar nieuwe uitgever gesommeerd om terug te komen naar New York. Daar ontmoet ze Post weer en hun levens raken weer verstrengeld.

Zullen ze elkaar uiteindelijk krijgen of blijft het een spel van aanstoten en aftrekken? Ik zou zeggen: lees het boek en kom er zelf achter!

De 1e indruk die je krijgt als je de korte achterflap van het boek leest, is dat dit verhaal zich in de zuidelijke staten afspeelt. Niets is minder waar, het had om het even welke staat, land of plaats kunnen zijn. Wel speelt de zuidelijke achtergrond van de hoofdrolspeelster Hallie een rol.

Heel kunstig wordt het verhaal om en om van Hallie en Post verteld zodat je een goed beeld van zowel de hoofdpersonen als van de tijdspanne krijgt. Hierdoor blijft het ook interessant om te blijven lezen omdat je ook wilt weten wat de ander op dat moment heeft meegemaakt.

Pas in het dankwoord kom je er achter dat dit verhaal gebaseerd is op de echte levens van Hallie en Post. Een aangename verrassing en jammer dat dit niet eerder vermeld is.