Renske

Door de mooie omslag lokt het boek je al, het maakt je nieuwsgierig naar het verhaal achter het huis. Na een klein stukje lezen vlieg je ineens terug naar het verleden. Dat was eerst wel even wennen, maar hoe meer je leest hoe meer je wilt weten. Wat vooral erg goed is aan dit boek is de manier waarop de schrijfster het heden en verleden laat samenvloeien in een verhaal. Kortom ik heb genoten van dit boek en het mooie verhaal.

Katrijn

Het verhaal speelt zich af in Peasebrook waar Belinda Baxter een succesvol makelaarster is. Ze krijgt de kans om Hunter's Moon te verkopen. Hunter's Moon is een huis dat je nooit meer wilt verlaten eens je er eenmaal geweest bent. Sally en Alexander moeten noodgedwongen hun huis, de plaats waar ze verliefd werden, waar al hun herinneringen zijn, verkopen. De reden voor dit willen ze voor hun twee kinderen, Leo en Jess, verbergen. Maar dit gaat niet voor eeuwig.

Dit verhaal wisselt tussen het heden naar het verleden.

In het heden leren we Belinda Baxter kennen. Door haar niet zo prettige verleden heeft ze zich volledig op haar werk gegooid en is daarin zeer succesvol. Ze is hoopvol om ooit het huis van haar dromen te vinden dat haar een compleet gevoel geeft, maar ze sluit haar af voor liefde en relaties. Als ze twee speciale huizen mag verkopen, zal ze deze gevoelens toch onder ogen moeten komen.

We zien ook hoe Sally en Alexander in het nu leven en hoe hun liefde is voor Leo.

In het verleden krijgen we een jonge Sally te zien die Alexander ontmoet en als hun huishoudster in de Willoughby-clan wordt gewikkeld. Van de flamboyante moeder van Alexander, die een succesvol schrijfster is, tot zijn eigenzinnige zussen en een nogal norse vader, wordt Sally verwelkomd en geboeid door dit ongewone gezin en wordt zij verliefd op Hunter's Moon. Maar zoals alle families hebben de Willoughby's hun geheimen.

De personages zijn goed ontwikkeld en sympathiek zodat je het gevoel hebt hen echt te kennen.

Ook Peasebrook - en vooral Hunter's Moon - komt echt tot leven. Alle details van het huis maken dat je er zelf wil wonen.

'Het huis van je dromen' is een aangrijpend verhaal over liefde, familie, verdriet en hoop. Een mooi verhaal dat je blijft boeien tot het einde.

Nadine

Vanaf het begin tot het einde werd ik meegezogen in het verhaal. Het boek leest heel vlot.

De beschrijving van wilskracht, emotie, liefde wordt zo mooi omschreven dat je er alleen maar bewondering voor kan hebben.

Het feit dat het er een tijdsverschil in het boek zit, maakt het alleen maar spannender omdat je wil weten wat er vroeger is gebeurd en hoe dit op het huidige leven zijn gevolgen heeft.

De schrijfster geeft een heel gedetailleerde beschrijving waardoor je het gevoel krijgt dat je zelf in het verhaal zit.

Door de spanning in het boek ben je bijna verplicht om het boek in een ruk uit te lezen. Je legt het niet graag weg.

Een echte aanrader om te lezen. Van deze schrijfster wil ik nog meer lezen.

Liana

Belinda Baxter is een makelaar in hart en nieren. Wanneer ze de kans krijgt om het prachtige Hunter's Moon, een grote villa in Cotswolds, te verkopen, zal ze er alles aan doen om het huis voor een goed bedrag verkocht te krijgen. Niet alleen ligt het huis in een schilderachtige omgeving, ook een bekende schrijfster heeft lang in het huis verbleven. Gedurende het boek krijgen we ook een kijk op de geschiedenis van het huis en de reden waarom ze het huis willen verkopen.

Het eerste wat mij tijdens het boek opviel was dat het erg beeldend geschreven. Je kan je de huizen die in het boek worden voorgesteld ook echt inbeelden en dat vind ik wel heel erg fijn bij dit boek! Hopelijk behoudt de schrijfster deze schrijfstijl in haar andere boeken.

Verder vond ik dat het boek erg goed in elkaar zit, ondanks het feit dat je heel vaak afwisselt tussen heden en verleden. Zo vloeit het verhaal mooi in elkaar en begrijp je het hele plaatje. Het jammere hiervan is natuurlijk dat de spanning wat ontbreekt, al blijft het natuurlijk een feelgood.

Het is een absolute aanrader voor fans van feelgood die meer verwachten dan alleen liefde. Een ideaal boek om mee aan het strand te liggen dus, waar je niet te hard bij moet nadenken.