Sabrina

Ik laat me graag verrassen door nieuwe, onbekende boeken en met dit boek is dat heel goed gelukt. Dit boek zou ik, afgaand op de beschrijving op de achterkant, nooit voor mezelf gekocht hebben, het is niet echt mijn favoriete genre en ik was bang dat het te zoetsappig, tuttig en dramatisch zou zijn. Maar niets is minder waar. Ik vond het een mooi en aangrijpend boek. Natuurlijk is het verhaal dramatisch maar het wordt erg mooi verteld, zonder dat het zoetsappig en tuttig wordt. Ik ben positief verrast door dit boek.

Resi

Een aangrijpend verhaal, uit het leven gegrepen. Over geluk, liefde en verdriet en hoe dicht deze bij elkaar kunnen liggen maar ook voor verwijdering kunnen zorgen.

Het boek begint voor mijn gevoel een beetje traag met een (wat je later begrijpt) terugblik. De vader in het verhaal is de ik-figuur.

Er worden veel details beschreven, knap! Nadat Jack geopereerd is, werd ik ongeduldig. Er worden zoveel details beschreven dat je het gevoel hebt dat er getreuzeld wordt. Je hebt het idee dat er iets te gebeuren staat, maar je moet nog even geduld hebben. Dus blijf je doorlezen. En dan het duivelse dilemma: ga je voor alle opties die geboden worden of sta je als ouders op één lijn. Mooi hoe dit verwoordt wordt.

Goed wordt omschreven wat de ziekte van je kind met je als ouder doet maar hoe een vader en een moeder daar beiden anders mee omgaan.

Al met al een triest verhaal dat iedereen kan overkomen. Het laat zien dat liefde (voor je kind of partner) je ver kan drijven.

Na het trage begin is het een boek waarin je blijft lezen, je bent benieuwd hoe het verder gaat.

Tip: ouders met kleine kinderen kunnen dit wellicht beter niet lezen; het komt dan nogal dichtbij!

Kim

Een realistisch mooi geschreven verhaal. Je leeft en voelt helemaal mee met de hoofdpersonen uit het boek. Je leest gemakkelijk door het boek heen, waar je ook een traantje bij laat. Omdat het zo gelijk loopt aan de realiteit snap je wat ouders kunnen doormaken. De titel komt goed overeen met het verhaal in het boek omdat het leven volledig het teken staat van Jack.

Geertrui

Prachtig boek, leest heel vlot. Ontroerend, meeslepend realistisch.

Echt een aanrader!