Lees hier de volledige reviews van onze testlezers!

Monique Hörnschemeyer

Feline woont antikraak met een paar vrienden middenin Amsterdam. Ze werkt op de veiling, maar krijgt de meest simpele klussen omdat het zoontje van de baas de rest krijgt. Op een dag moet ze een verjaardagscadeau ophalen voor de baas en beland in een sneeuwstorm. Ze heeft een one-night-stand en krijgt een cadeautje bij het afscheid. Nu blijkt dit cadeau heel veel waard te zijn. Wat doe je nu? Ze weet niks over haar one-night-stand en kan het geld goed gebruiken om het pand waarin ze woont op te knappen. Dan verschijnt Teun, de one-night-stand weer in haar leven.

Een makkelijk te lezen, goed lopende roman die heerlijk wegleest op de bank, op het strand of waar dan ook. Een typisch Charlotte de Monchy boek waarin twintigers op een punt komen in hun leven waar beslissingen genomen moeten worden. Liefde, geheimen, vriendschap allemaal elementen in dit boek. Ik hoop dat Charlotte nog veel van dit soort boeken blijft schrijven, ik zal ze lezen!

Marlies de Gunst

Ik vond het een fantastisch boek met leuke hoofdrol spelers.

Het boek gaat over Feline, Evi, Bruno, en de oud eigenaren van het vervallen kraak hotel waar ze allemaal wonen.

Na een opdracht voor haar baas te doen komt Feline aan een schilderij waar nog een ander onder zit, wat erg veel geld waard is en waar ze haar hotel van laat opknappen, omdat ze denkt de eigenaar nooit meer te zien.

Maar zoals in zoveel gevallen is dit fout gedacht.

Ze krijgt de opdracht om voor hem te werken en doet dit met plezier, tot hij door en van haar colleges achter het verhaal van het schilderij komt.

Hij wil Feline nooit meer zien.........maar liefde kan je niet verbannen.

Jacqueline Kruijt

Het is een met eigentijdse roman met leuke humor geschreven. Ik ben als leesfanaat meer geneigd om thrillers, autobiografieën etc. te lezen, maar dit boek is heerlijk verfrissend als tussendoortje. Het leest ook heel gemakkelijk en de vriendschap tussen Feline en Evi is erg goed en geestig beschreven.

Als ik iets nadeligs zou moeten benoemen is het dat het een beetje voorspelbaar verhaal is, maar toch leest het heel fijn en ontspannen weg.

Ik vind het vooral een aanrader om het juist in hectische (stressvolle) tijden te lezen, het brengt een lach op je gezicht en het leidt af van eventuele hectiek.

Marcel Rijkers

In "Eens gegeven" wordt de lezer meegevoerd in het leven van huisgenoten Feline en Evi. Beide dames zijn op zoek naar een leven waar ze zich prettig bij voelen. De lezer wordt op een meeslepende manier meegenomen in hun levens. Je beleeft de hoogtepunten, maar ook de dieptepunten. Het boek leest erg lekker en makkelijk. Het is een heerlijk boek om voor de ontspanning te lezen en het kan met recht een feelgood roman genoemd worden. Het einde is later in het boek vrij makkelijk te voorspellen. De schrijfster werkt duidelijk toe naar een happy end. Maar eigenlijk mag je ook niks anders verwachten van een dergelijk boek.

Peggy Jacobs

Dit is het eerste boek dat ik van deze schrijfster gelezen heb en het is zo goed meegevallen dat ik benieuwd ben naar haar andere boeken.

Ik vind het een vrolijk, romantisch en meeslepend boek. Ideaal voor mensen die van chicklits houden.

Het verhaal leest zeer gemakkelijk en ik vond het lastig om het boek opzij te moeten leggen omdat je steeds maar zin hebt om verder te lezen. Er zit niet echt spanning in, maar toch heb je het gevoel dat je altijd maar verder wil lezen.

Het is een ideaal boek om mee op vakantie te nemen en in één keer uit te lezen.

Maryam Thomasse

"Eens gegeven" Wachten op verfilming?

Feline werkt als taxateur bij de Amsterdamsche Veiling, maar wordt door haar baas vooral ingezet om allerlei klusjes te doen. Zo wordt ze op pad gestuurd om ergens in Nederland het verjaardagscadeau voor de vrouw van haar baas op te halen. Ze komt terecht bij de woest aantrekkelijke Teun, een bankier uit Londen. Door de weersomstandigheden kan ze niet meer naar huis en beleeft ze een wilde nacht met Teun. Feline woont in een voormalig hotel samen met Eef, Bruno, Henri en Agatha antikraak.

Vanaf bladzijde 1 wordt je als lezer meegenomen in het leven van Feline en haar vrienden. Door de schrijfstijl en korte hoofdstukken leest het boek lekker vlot weg. Je wilt ook weten hoe het verder gaat. Feline is hoofdpersonage, maar ook de anderen spelen meer dan een bijrol. Hoewel soms voorspellend en wat flauwe grappen is dit een heerlijk boek om bij te ontspannen. Charlotte de Monchy schrijft zeer beeldend, waardoor je als lezer het als een film voorbij ziet komen. Het verhaal is zeker geschikt voor een Feelgoodfilm.

Ingrid van Leeuwen

Ik vond dit een erg leuk boek, heb het in 2 dagen uitgelezen. Het verhaal van Teun en Feline is leuk om te volgen, het is makkelijk je te verplaatsen in het schuldgevoel van Feline.

Ik vind het leuk dat het zich in Amsterdam afspeelt, toch herkenbaar.

Ook het verhaal van Evi, een van de huisgenoten van Feline is leuk om te volgen.

Al met al een makkelijk te lezen boek dat je niet snel weg wil leggen. Het is wel wat voorspelbaar maar dit is niet vervelend. Ik ga nu ook voor de eerdere boeken van deze schrijver.

Irene de Beule

Lekker leesbaar boek speelt zich af in huidige tijd waardoor het heel herkenbaar is. Hoofdrolspeelster Feline voelt aan als een vriendin waarin je je gemakkelijk kunt verplaatsen. Gezien de naam van de schrijfster had ik niet verwacht dat verhaal zich in Nederland zou afspelen. Het onderwerp vriendschap is prachtig weergegeven in de overlappende verhaallijnen. Verhaal is origineel en pakkend genoeg om het boek niet weg te willen leggen. Ben benieuwd naar meer werk van Charlotte de Monchy.

Jerney

Eens gegeven is een heerlijke feelgood roman. De schrijfster neemt je mee in het leven van Feline en Teun. En hoewel dat in principe de hoofdpersonages zijn is er toch ook wel een redelijk grote rol voor haar huisgenoot Evi.

Het verhaal is geschreven in de vertellende vorm wat in dit boek erg fijn is omdat je dan toch iets meer van de hoofdpersonen te weten komt en de personages daaromheen. Het verhaal leest zeer gemakkelijk weg en neemt je echt even mee in het leven van Feline. De manier van schrijven zorgt ervoor dat je zelf iedere bladzijde iets meer verliefd wordt op het verhaal van Feline en Teun. Het verhaal is met de nodige humor geschreven zodat je altijd het gevoel krijgt door te willen lezen ondanks dat er niet echt spanning in zit. Ook doordat er best een goed deel aan Evi wordt besteed in het verhaal zorgt dat voor de nodige afwisseling. Ook het aspect van de antieke spullen geeft het verhaal voor mij net iets extra's. Ik heb dan ook erg genoten van dit boek en verhaal. Zoals al eerder geschreven een heerlijke feelgood roman om lekker tussendoor te lezen.