S.W. van der Meer-Staal

Dat was weer genieten! Ondanks het feit dat ik geen verhalenlezer ben, omdat ik verhalen meestal te kort vind, zijn het boeiende verhalen over interessante mensen en vol met leuke, historische wetenswaardigheden. Doordat alle verhalen via de één of andere gebeurtenis je weer terug de vorige boeken in brengen, heb je niet het idee een verzameling losse verhalen te lezen. Om elk verhaal echt tot zijn recht te laten komen, had ik met mezelf afgesproken na elk verhaal het boek even neer te leggen voor aan het volgende te beginnen. Het was moeilijk, maar meer dan de moeite waard. Zo wil ik wel meer verhalenboeken lezen!

Enita Bouwhuis

Ik heb Diana Gabaldon ontdekt toen ik fan werd van de serie Outlander. Het eerste boek dat ik van haar las, was De reiziger. Hierna was ik om en wilde ik meer boeken van haar hand lezen. In 2018 is het mijn doel om de rest van boeken uit de Outlander-reeks te lezen. Met het boek Zeven Stenen heb ik eind 2017 en mooie start gemaakt met dit voornemen. Het is weer een heerlijke dikke pil (wat fijn is, als je eigenlijk niet wil stoppen met het lezen) met daarin zeven verschillende uiteenlopende verhalen die er ook nog voor zorgen dat mijn geschiedeniskennis is vergroot. Omdat ik al kennis heb gemaakt met de karakters vond ik deze verhalen heerlijk om te lezen. Het smaakt naar meer, om alle boeken te lezen en zo nog meer moois te ontdekken. Ik kan mij voorstellen als je niet bekend bent met de karakters uit de Outlander-reeks dat je minder lyrisch bent over het boek. Ben je groot fan van de Outlander-reeks, laat dan dit boek niet aan je voorbij gaan en ga er vooral van genieten.

Fransisca Fles

In De gewoontes van het leger moet een vriend van Lord John terecht staan in Canada en reist de legerofficier af naar de nieuwe wereld. Een verhaal waarbij het voor mij even duurde om er in te komen. Ben zeer benieuwd hoe Sir John omgaat met zijn homoseksualiteit. Heb nog nooit eerder een verhaal gelezen uit die tijd waar een legerofficier homo is. Zeer interessant.Dan heb je ook nog de verhaallijn van Hal en Minnie. Een boeiend verhaal!

De zeven verhalen hadden wat mij betreft wel langer mogen duren. In alle verhalen zit romantiek, oorlog en liefde. Jammer dat het allemaal korte verhalen zijn. Als je er net lekker in zit is het alweer voorbij.

Doordat dit mijn eerste boek van Diana Gabaldon is dat ik heb gelezen en niet bekend ben met de hoofdpersonen in haar overige boeken zou ik aanraden om eerst haar andere boeken te lezen voordat je aan deze begint.

De verhalen vond ik zeker goed geschreven en ga ook haar andere boeken een keer lezen.

Vanessa Timpen

Ik keek heel erg uit naar het boek om verder te kunnen vertoeven in de wereld rondom Jamie en Claire. Dit boek bestaat uit zeven losse verhalen wat zijn voor- en nadelen had. In tegenstelling tot bij De reiziger-serie kon er bij deze verhalen geen sleur optreden, omdat ze hiervoor te kort waren.

Dit zorgde er helaas ook voor dat ik geen betrokkenheid voelde naar de hoofdpersonages. Ik werd niet meegesleurd in de verhalen, wat ik bij De reiziger-serie wel had. Ik heb het boek graag gelezen. Het is nog steeds prettig vertoeven in die tijden, maar ik werd er niet door opgeslokt. Al bij al zeker een aanrader voor de fans van De reiziger, al zou ik ook aanraden om de verwachtingen wat bij te stellen.