Maaike Ghesquiere

Als ik dit boek in één woord moet omschrijven zou het 'waauw' zijn! Ik werd er in meegezogen, eerst het verhaal over Genevieve zelf, hoe moeilijk ze het heeft om rond te komen, hoe hoog haar familiewaarden zijn. En dat ze toch wordt opgemerkt door de rijke player Trent. De chemie tussen hen spat er af.
Ik vind het zeker en vast een aanrader!

Froukje Nettinga-Hijlkema

Een vlot leesbaar boek. De hoofdpersoon Genevieve is een lieve meid die na het overlijden van haar ouders alle zeilen bij moet zetten om voor haar jongere broertje en zusje te zorgen. Op haar werk als yogalerares leert ze Trent kennen. Hij zorgt voor een hele verandering in haar leven.

Erg leuk dat de schrijfster uitleg geeft over yogahoudingen en chakra's. Ook de seksscenes zijn mooi geschreven. Een nadeel is dat het verhaal voorspelbaar is. Maar toch boeit het wel. Heerlijk ontspannend om te lezen.

Linda Minnis

Een boek dat lekker wegleest. Als je er eenmaal aan begonnen bent, dan wil je weten hoe het verder gaat met de hoofdpersonen.

Het boek is op een leuke manier geschreven. Niet standaard vanuit een derde persoon of vanuit de blik van één persoon. Nee, hier heeft de schrijfster ervoor gekozen om een deel van een hoofdstuk uit het oogpunt van Genevieve te schrijven en het vervolg van het hoofdstuk uit het oogpunt van Trent te schrijven. Een verfrissende manier vind ik, want zo belicht je ook eens de andere (mannelijke) kant. Hier vond ik het ook leuk dat je niet alleen Genevieve leert kennen, maar ook Trent. Daarnaast begint elk hoofdstuk met een kleine uitleg van een yogahouding of een onderdeel van yoga. Hier zou je dus ook nog wat van kunnen leren, als je hier in geïnteresseerd bent. Uiteindelijk, vind ik, voegen die lessen in yoga wel wat toe aan het boek, omdat het toch ook wel terugkomt in het verhaal zelf.

Wat ik persoonlijk minder vind aan het boek is de nogal uitgebreide beschrijving van erotische scènes. En hierbij schroomt ze niet om dit vanuit beide oogpunten te belichten. Het is een boek waar nogal wat bijzondere scènes in voor komen. Ik vermoed dat menig lezer(es) hier rode oortjes van krijgt.

Doordat Trent nogal een bekende honkballer is en een blessure heeft opgelopen, moet hij van zijn trainer en coach yoga gaan volgen. Hier ontmoet hij Genevieve, hij is op slag verliefd op haar. Doordat hij als bekende honkballer genoeg vrouwelijke fans heeft, waarmee hij diverse nachten heeft doorgebracht, vind hij dit gevoel op zijn zachts bijzonder. Waar Genevieve het enorm druk heeft met haar baan als yogalerares en daarnaast een volledig huishouden te runnen heeft, wil zij eerst niets van hem weten. Gaandeweg het verhaal komen ze er beiden achter wat ze voor elkaar voelen en hoe dat tot stand komt.

Zoals een goede chicklit eigenlijk altijd een goede afloop bevat, lijkt het niet goed te komen. Er vind een blunder plaats waardoor de spanningen tussen beide personen zeer hoog oplopen. Of dit goed afloopt? Dat mag je zelf uitvinden… Ik zeg niets meer…

Jannie Klaver

Wat heb ik genoten tijdens het lezen van Yoga Girl, Lessen in de liefde van Audrey Carlan. Dit boek was mijn eerste kennismaking met de schrijfkunsten van Audrey Carlan. Ik had nog nooit eerder een boek van haar gelezen en om eerlijk te zijn nog niet eerder van haar gehoord, maar dat is dan mijn tekortkoming.

Het boek gaat over Genevieve, 24 jaar, haar ouders zijn overleden tijdens een tragisch ongeval. Nu is zij het hoofd van het gezin en zorgt ze met veel liefde voor haar jongere broer Rowan en zusje Mary. Doordat ze nu wezen zijn, heeft Genevieve haar toekomstplannen in een lade geparkeerd en heeft ze twee banen, als yogalerares en kapster, om elke maand de eindjes aan elkaar te kunnen knopen. Ondanks de financiële problemen en gemis van hun ouders lees je dat ze heel gelukkig zijn en alles voor elkaar over hebben. Een gelukkig gezin met zijn drietjes. Tijdens een yogales leert Genevieve Trent kennen, een succesvolle slagman bij een honkbalclub met een contract van 30 miljoen met een vooruitzicht van een nieuw contract van 100 miljoen. Door een blessure moet Trent gaan revalideren en besluit yogalessen te gaan volgen. Tijdens een privéles springt de vonk over tussen Genevieve en Trent, maar staat zij dit toe? Daar moeten jullie zelf maar achter komen door dit boek te gaan lezen.

Inmiddels heb ik deel 2, Wachten op de ware, die 9 januari aanstaande uitkomt besteld en kan niet wachten tot het 3 april 2018 is, want dan komt deel 3 Zwichten voor een zoen uit. Ook ben ik erg nieuwsgierig geworden naar de Calendar Girl-serie die eerder is uitgekomen. Audrey Carlan heeft er een fan bij!