José Kostwinder

Pakkend boek!

Heerlijk boek om te lezen over een familie. Al snel had ik het idee in het leven van de personages te zijn betrokken. Ik heb het boek niet weg kunnen leggen. Vrijdag 15 september ben ik om 20.30 uur begonnen met lezen en om 02.30 uur sloeg ik de laatste pagina om. Ik bleef nieuwsgierig hoe een en ander zou verlopen en wilde graag het eind weten. De onvoorwaardelijke steun van zussen vind ik prachtig. Dit heb ik zelf ook met mijn eigen zusje. Familie blijft voor mij belangrijk en dat komt ook terug in dit boek. Wellicht dat ik het daarom een pakkend boek vond.

Voor mij geen negatieve punten. Mooi en fijn geschreven. Een echte aanrader!

Miranda Voortman

Hoewel ik normaal nooit dit genre lees, ben ik door deze roman aangenaam verrast! Dit komt doordat het een warm boek is om te lezen. Het boek laat je helemaal inleven in de personages. Het is zo gedetailleerd geschreven (eerlijk gezegd af en toe té gedetailleerd), dat het lijkt of je zelf in Dublin geweest bent en alsof je de personages echt kent!

Het verhaal gaat over de twee zussen Coco en Cassie. Cassie is een perfecte huisvrouw, een moeder met een goede baan. Ze krijgt toch wat vraagtekens bij haar leven de laatste tijd. Coco is totaal verschillend. Ze is een vrouw die geniet van haar vrijheid en zich niet wilt binden. Ze vindt een man in haar leven dus ook niet nodig, tot de dag dat ze…

Toen de zussen één en zeven jaar oud waren, werden ze in de steek gelaten door hun moeder. Oma Pearl heeft die tijd voor haar kleindochters gezorgd in hele goede harmonie en heeft de vrouwen een superjeugd gegeven. Toch worstelt ze dagelijks met een twijfel over een destijds genomen beslissing welke nogal heftige gevolgen had.

Soms wordt het boek echt iets te langdradig doordat er op sommige stukken weinig gebeurt maar buiten dat om was het best een leuk boek.

Cindy van der Linden

Een warm familieverhaal

In het begin kon ik moeilijk in het boek komen. Ik vind het wat traag in opbouw. Maar eens de personages gekend zijn leest het boek als een trein. Pagina na pagina sla je om omdat je het boek niet meer kan loslaten. Het is zo meeslepend. Ik wilde weten hoe het telkens verder ging.De personages zijn zo herkenbaar. Je leeft met hen mee, soms tot tranen ontroerd. Iedereen die het boek leest, herkent wel een personage uit zijn dagelijks leven en denkt dan: "the story of my/her/his life?"

Ik kijk er al naar uit om nog boeken van Cathy Kelly te lezen.

Ingrid De Hertogh

Herkenbaar

Het was voor mij een eerste kennismaking met de schrijfster. Het was een meevaller. Vanaf hoofdstuk 1 wordt men meegezogen in het verhaal. Het zijn herkenbare situaties hoe de familiebanden verweven zijn en hoe ze voor elkaar door het vuur gaan. De auteur beschrijft zowel de omgeving als de personages gedetailleerd zodat men als lezer de indruk krijgt deel uit te maken van het verhaal.

Enig minpunt vind ik dat ze te lang en te dikwijls zinspeelt op feiten uit het verleden zonder uit te leggen wat er gebeurde en hoe de personages dit ervaren hebben. Het blijkt toch belangrijk te zijn voor het verder verloop van het verhaal. In een gesprek zou men dan kunnen aansporen met 'wie A zegt, moet ook B zeggen' maar in het boek blijft men op zijn honger zitten en zit er niets anders op dan verder te lezen eer de uiteindelijke uitleg komt.

Het boek is een aanrader en men moet er rekening mee houden eens men begonnen is, kan men het moeilijk wegleggen want het verhaal blijft intrigeren.

Jessica Methorst

Cathy heeft een vloeiende schrijfstijl met mooie en volle zinnen. Ze geeft veel details waardoor het verhaal echt tot leven komt. Ik ben positief verrast door dit boek. Door de details en de schrijfstijl is het een fijn boek dat je in de avond met een kop thee kan lezen. De twee zussen Coco en Cassie hebben een bijzondere band maar zijn wel twee uiterste van elkaar. Ze zijn verlaten door hun moeder en hebben toen een fantastische jeugd gehad bij hun oma. Echter heeft dit ook nadelen gehad. Het is mooi om te zien hoe de personages elkaar weer 'terug' vinden. Soms wel een beetje langdradig dit kwam doordat er soms lang op één punt/onderwerp werd ingegaan. Maar het is een heerlijk boek, een aanrader!

Karen Verstraeten

Een aangrijpend verhaal dat je vastneemt en niet meer loslaat tot je het einde kent!

Het boek begint zoals je van een boek kan verwachten. Een rustige opbouw waar je kennis maakt met alle personages van het boek. Even doorlezen is de boodschap want er zijn er heel wat. De proloog geeft een stukje van de toekomst mee waarna we terug gaan naar het eigenlijke verhaal. Dat van de zussen Cassie en Coco. De oudste van de twee is de perfecte mama in het verhaal. Getrouwd met twee puberende kinderen. Een fulltime werkende moeder die haar best doen om alles perfect te laten verlopen. Wat haar voor de buitenwereld nog wel lukt, maar wat voor haarzelf slopend is. De jonge zus Coco heeft haar altijd als moederfiguur beschouwd en fungeert nog steeds voor haar als plaatsvervangende mama. Coco geniet daarentegen van het leven, heeft geen verplichtingen buiten haar vintage winkel in kledij. Maar dat is haar droom die werkelijkheid is geworden. Dan ontwikkelen zich een aantal ingrijpende gebeurtenissen waarin elk van de zussen elkaar nog harder als nooit tevoren zullen nodig hebben.

Zoals jullie lezen op de achterkant hebben de zussen nooit een moeder gekend en zijn ze opgevoed door hun oma van vaderskant. Met een vader die vroegtijdig overleed en sinds het verdwijnen van de moeder in een andere wereld leefde. De twee zussen hebben hier zonder dat ze het zelf willen toegeven een gemis aan overgehouden en toch enkele problemen die ze zelf onder ogen moeten zien. Gaat hun dit lukken? Kunnen de vrouwen het verleden een plaats geven en er dan samen beter uit komen? Voor jullie een vraag voor mij een weet.

Een echte aanrader!

Louise Logtmeyer

Bijzondere band tussen zussen

Ik heb al meerdere boeken gelezen van deze schrijfster en ook deze is weer top. Vond het wel wat lastig om in het verhaal te komen maar eens je alle personen kent leest het lekker door. Bijzonder om te lezen over deze familie en alles wat ze hebben meegemaakt.

Twee heel verschillende zussen die achter zijn gelaten door hun moeder toen ze nog klein waren. Echt genoten van dit boek en kijk nu alweer uit naar een eventuele volgende nieuwe titel. Ik zou zeggen laat je verrassen en geniet.

Linda Bouwmeester

Een boek met een lach en een traan

Weer een heerlijk boek gelezen van Cathy Kelly. Cassie en Coco zijn twee zussen die als kind in de steek zijn gelaten door hun moeder. Zij worden door de moeder van hun vader oma Pearl opgevoed. Cassie wil haar kinderen de moeder liefde en het perfecte gezinsleven geven die zij gemist heeft in haar leven. Coco heeft last van bindingsangst en laat daar door niemand dicht bij haar hart komen met alle gevolgen van dien. De mannen in het leven van de zussen Shay en Red zou je af en toe een schop onder hun kont willen geven. Shay zet zijn moeder op de eerste plaats en dat maakt Cassie doodongelukkig en Red is na een ruzie met Coco zo koppig dat hij alle contact met haar vermijdt. Oma Pearl is een schat van een oma die heel veel van de zussen houdt, maar wel een geheim met zich mee draagt over hun moeder.

Zoals altijd leest het boek lekker vlot weg en zit je al snel in het verhaal. In het begin wel veel personen waar je kennis mee maakt dat is wel even opletten. Maar voor dat je het weet kan je het boek niet meer wegleggen en wil je het uitlezen. Sommige personages hadden wat mij betreft wat verder uitgediept mogen worden. Misschien een vervolg… ben wel nieuwsgierig naar hun verdere leven.

Suzanne Peters

Een mooi beschreven roman van Cathy Kelly

Tussen zussen was mijn eerste introductie met Cathy Kelly. Het boek gaat over twee zussen die zijn opgegroeid met een moeder die er plots vandoor ging. Allebei de zussen doen dit op hun eigen manier. Cathy Kelly heeft een zeer fijne schrijfstijl, met erg veel beschrijvingen, waardoor je ook echt bij de familieleden zit en het verhaal helemaal meeleeft. Het kan soms wel wat lastig zijn om het allemaal goed te volgen. Er zijn namelijk erg veel verhaallijnen en sommigen worden halverwege het boek pas geïntroduceerd. Je moet dus wel echt je aandacht houden bij de tekst die je leest. Geen boek dat je dus gemakkelijk even tussendoor leest, maar door de verschillende verhaallijnen blijf je wel doorlezen, omdat je benieuwd bent wat er met de andere personages zal gebeuren.

Tussen zussen heeft mij zeker nieuwsgierig gemaakt naar meer werk van deze auteur.

Yvonne Hoogendijk

Een aanrader

Het boek gaat over twee zussen, Cassie en Coco. Ze zijn opgevoed door hun oma Pearl omdat hun moeder ze in de steek heeft gelaten toen Cassie zeven jaar was en Coco één jaar. Cassie is getrouwd en heeft twee tienerdochters. Voor de buitenwereld is zij de perfecte vrouw en moeder, maar ze is erg onzeker. Bang dat ze niet de moeite waard is en in de steek gelaten wordt. Coco is vrijgezel, ze wil zich niet binden omdat de mensen toch weggaan. Ze heeft wel haar droom laten uitkomen, ze is eigenaresse van een winkel in vintagekleding. Er gebeuren ingrijpende dingen en weten de zussen dit tot een goed einde te brengen. Verwerken ze hun verleden?

Er komen vrij veel personen in het boek voor maar aan het einde van het boek komt alles samen. Toen ik er in begon te lezen kon ik het niet meer stoppen. Zo graag wilde ik weten hoe het afloopt met de twee zussen en hun schat van een oma. Ik weet het nu en het boek is een echte aanrader.

Ik geef het boek 5 sterren

Yvonne Oomen

****

Een hartverwarmende roman

Cassie en Coco zijn opgegroeid zonder hun moeder. Samen met hun vader gingen ze bij hun oma Pearl wonen waar ze liefdevol werden opgevangen.

Het leven van Cassie is perfect. Ze heeft een lieve man en 2 prachtige dochters. Haar werk doet ze vol overgave. Maar de laatste tijd lijkt het haar te ontglippen en zoekt ze steun bij een glas wijn.

Coco heeft een eigen zaak, een winkel in tweedehands retro kleding. Ze heeft geen man in haar leven nodig vindt ze. Maar is dat wel zo? Wanneer haar vriendin haar hulp nodig heeft merkt ze dat er meer in het leven is dan een eigen zaak.

Cathy Kelly zet met deze roman een hartverwarmend verhaal op papier. Ondanks hun eigen problemen staan de twee zussen zoveel mogelijk klaar voor elkaar en voor anderen. Het verhaal is heerlijk luchtig geschreven waardoor de vele emoties waar je mee te maken krijgt niet te zwaar vallen. Door de goede personage beschrijvingen leer je de mensen goed kennen en leef je met ze mee.

Ondanks dat alles goed samenkomt had ik het einde liever wat uitgebreider gezien. De gebeurtenissen zijn daar te kort en abrupt. Het lijkt een beetje of er pagina's te weinig waren om er alles netjes op te krijgen. Wat meer inhoud in dat gedeelte had het verhaal meer compleet gemaakt.

Al met al toch een heerlijke roman.