Jenneke van Maurik

Dit boek heeft mij overmeesterd :-)

Fantasierijk, Meeslepend verhaal

Mijn eerste boek van Maya Banks. Met Overmeesterd had ik geen moeite om in het boek te komen, het leest enorm vlot. Soms als ik andere zaken even moest doen had ik zoiets, ik wil verder in het boek, enorm benieuwd hoe het zou gaan lopen. Normaal heb ik nog wel eens moeite met vele namen maar aangezien deze regelmatig werden gebruikt zat ik daar ook vrij snel in. Ik ga zeker de serie ervan lezen omdat het einde niet was wat ik zou willen… als het boek je ligt, wil je zeker ook het tweede deel. Dit genre schrijven had ik nog nooit gelezen, sommige bewoordingen had ik ietwat moeite mee, maar hee, dat hoort bij het verhaal.

Sanne de Graaf-Camps

Overmeesterd gaat over de onzekere en arme Evangeline, die elke cent moet omdraaien om haar ouders te kunnen onderhouden. Ze werkt zoveel en is altijd druk geweest met het verzorgen van haar ouders, dat ze amper tijd had voor vriendjes. Haar enige en eerste vriendje heeft haar gedumpt toen hij haar het bed in heeft weten te praten, wat haar zelfvertrouwen geen goed heeft gedaan. Als haar vriendinnen haar aansporen om opgedoft naar een hippe tent te gaan om haar ex te laten zien wat hij is misgelopen, loopt het in de club helemaal uit de hand. De eigenaar springt in en zo raken beiden helemaal verzot op elkaar, de lieve, goudeerlijke Evangeline en de schatrijke, foute Drake.

Overmeesterd is het eerste deel van de Hartstocht-trilogie, maar zeker niet Banks eerste boek in dit genre. En zoals we van haar gewend zijn bevat ook dit verhaal een boel hete scènes die tot in detail en op vlotte wijze worden besproken. En ondanks dat Banks dit kunstje niet voor het eerst opvoert, is het verhaal verre van saai en zijn de steamy gebeurtenissen toch net elke keer anders en zelfs verrassend! Door het hoge tempo waarin de schrijfster gebeurtenissen op je afvuurt, word jij als lezer al snel in de zeer onwerkelijke wereld van rijkdom en ongrijpbare en machtige mannen getrokken.

Niet alleen de stomende seksscènes maken Overmeesterd een genot om te lezen, maar doordat het verhaal zowel vanuit het perspectief van Evangeline als vanuit Drake is geschreven, is het boek net even anders dan anders. Niet heel anders dan anders zijn de foute en rijke mannen zoals Drake, wel heeft Maya Banks een uniek karakter neergezet met Evangeline. Met haar kookkunsten en haar goudeerlijke karakter weet Evangeline de keiharde mannetjes en Drake zelf zo soft als boter te krijgen. En dat zorgt soms voor ongemakkelijke, maar ook voor grappige situaties in het verhaal.

Helaas is het boek wat slordig afgewerkt; sommige woorden ontbreken, net als leestekens en het bevat hier en daar schrijffouten. Ook het stopwoordje 'ofschoon' heeft me mateloos geïrriteerd. Desondanks heb ik het boek zo uitgelezen en ben ik benieuwd naar de volgende twee delen die in september en november verschijnen. Al met al 3 sterren waard.

Melissa Hofkens

Ik heb al eerder boeken gelezen van Maya Banks en deze waren zo goed dat ik wel benieuwd was naar het eerste boek van deze nieuwe reeks. Ik heb het boek heel snel uitgelezen omdat een heel goed boek is en deze niet weg kon leggen. Weer een zeer mooi erotisch verhaal van een zeer goede schrijfster. Ik ben zeer benieuwd naar het volgende deel van de hartstocht-trilogie.

Astrid Beekelaar

In het boek van Maya Banks, Overmeesterd word je helemaal in het verhaal gezogen. Het is een intens verhaal met acties en stomende seksscènes. Maya heeft zich dit keer weer goed uitgeleefd in dit verhaal.

De kaft van het boek vind ik wel een beetje tegenvallen, erg donker. Maar verder een prima boek dat je door het intense verhaal in een keer wilt uitlezen, maar die je toch ook af en toe moet wegleggen om de intensiteit te verbreken.

****

Froukje Nettinga-Hijlkema

Het verhaal begint goed. Ik was gelijk benieuwd naar wat er te gebeuren stond. Helaas viel het verhaal me tegen. Er zit weinig diepgang in, was saai.

Het gaat over een vrouw die heel hard werkt in de horeca om haar ouders te ondersteunen. Doordat ze slecht behandeld is door haar inmiddels ex-vriend hebben haar vriendinnen een avondje uit geregeld in een exclusieve club. Dan belandt ze in een wereld waar ze geen idee van heeft. En wordt dan helemaal in beslag genomen door de eigenaar van deze club. Er zitten een aantal pittige erotische scenes in.

Het boek leest heel makkelijk en eindigt wel zo dat ik toch wel nieuwsgierig ben naar deel 2.

Rachel van Kranenburg

Maya Banks is de nieuwe schrijfster onder de erotische schrijvers

Dit is mijn eerste boek dat ik lees van Maya Banks, en ik moet zeggen dat het een goed en fijn boek is om te lezen. Dit omdat je afwisselende hoofstukken hebt met korte en langere hoofstukken.

Vanaf het begin af aan word je helemaal meegenomen in het boek, dit vind ik zelf heel prettig aan het boek waardoor je meteen een voorstelling kunt maken hoe het verhaal loopt.

Het boek is een Erotisch Romance maar ook met gedeeltes die gaan over hun eigen leven, hierdoor kun je makkelijk de verhalenlijnen onderscheiden.

Het enigste nadeel aan dit boek vind ik dat af en toe op een bepaald stuk/onderwerp in het boek erg wordt doorgegaan en waardoor het soms iets te langdradig wordt. Dit kwam maar zelden voor.

Ik ben zeker benieuwd naar het vervolg van dit boek en ik hoop zelfs dat hier over een film van komt, want het is zeker een aanrader.

Bernisha Tigelaar

Overmeesterd is het eerste deel van de Hartstocht-trilogie. De 23-jarige Evangeline is de hoofdpersoon van het boek. Onlangs ontmaagd en gedumpt door haar ex-vriend Freddie. De breuk valt haar zwaar. Om wraak te nemen op Freddie tutten ze Evangeline op met veel make-up en een leuke metamorfose. Ze gaan naar een club maar niet alles loopt zoals gepland. Ze moet op gesprek komen bij meneer Donovan. Het gesprek eindigt in een intense seksscène.

Het boek leest erg makkelijk weg. Ik houd van boeken die over relaties gaan. Relatiebreuk maakt een boek nog spannender. Erotische boeken lijken me ook leuk maar het moet niet too much worden. Het boek doet me denken Vijftig tinten grijs. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit boek leuker vind. Vijftig tinten grijs was toch meer een hype in plaats van een goede verhaallijn. Wat een heerlijke seksscène zit er in het boek vooral die van het begin daar kreeg ik een orgasme van tijdens het lezen van het boek. Wat heeft Maya Banks goed werk verricht. Dat ze kan schrijven is duidelijk maar dat ze scènes zo uitvoerig goed beschreven zouden zijn had ik niet verwacht. De titel past goed bij het boek. Normaliter duurt het bij mij een week om zo een dik boek te lezen, maar omdat het boek zo spannend was las ik door voordat ik het wist had ik het boek uit. Zet je maar schrap het wordt een hete zomer met dit boek. Ik ben erg benieuwd naar deel 2 Overvallen dat in september verschijnt.

Marion van den Nieuwenhuijzen

Lekker lezen

Overmeesterd, het eerste deel van de Hartstocht-trilogie van Maya Banks. Meeslepend, prikkelend en sensueel. Dit deel is het waard om gelezen te worden. Soms wat te grof in het woordgebruik. Het onderdanige stuk is erg zoetsappig en wordt hierdoor ongelovig. Hij; hard, dominant, pakt wat hij wil, meedogenloos. Zij; zacht, onschuldig, onderdanig, kneedbaar en introvert.

De verhaallijn is redelijk spannend, sensueel en neemt je mee in de beleving van zowel hem als haar. Pijn, plezier, genot, verdriet, keuzes, vijandigheid, jaloezie, allemaal kernwoorden die langskomen. De nieuwsgierigheid naar deel 2 wordt groter naarmate je verder in het verhaal gezogen wordt. Helaas zijn een aantal stukken erg langdradig en zakt het verhaal wat in. Dit weet Banks wel op een goede manier te herpakken. Voldoende, ondanks fouten in het boek, een prima te lezen boek.

Waardering: *** (3 sterren)

Jannie Klaver

Heerlijk leesvoer voor tussendoor!

Na het lezen van twee thrillers was ik wel toe aan wat luchtiger boek. Dit is het eerste boek van Maya Banks die ik gelezen heb. Was erg benieuwd naar het eerste deel Overmeesterd van een trilogie. Wat een heerlijk leesvoer als je even iets anders wilt dan het genre wat ik normaal graag lees.

Een zeer mooi erotisch verhaal met pittige, erotische scènes, maar die ook over hun eigen leven gaan van een goede schrijfster.

Een boek waar je niet veel bij hoeft na te denken en heerlijk wegleest. Het boek leest makkelijk en heeft een einde dat ik zeker nieuwsgierig ben naar de volgende 2 delen Overvallen deel 2 die in september 2017 verschijnt en Overwonnen deel 3 die in oktober 2017 uitkomt.

Inmiddels staan dan ook de andere twee delen op mijn nog te lezen lijst. Ik ga dan ook zeker de andere twee delen lezen en hoop dan weer heerlijk te genieten van twee prachtige boeken.

Het boek krijgt van mij 3 sterren.

Clarissa Landman-Haverkamp

Deze roman houd je in zijn greep!

Overmeesterd is het eerste deel uit de Hartstocht-trilogie van Maya Banks. In dit eerste deel maken we kennis met Evangeline en Drake.

Evangeline is een meisje uit Mississippi die naar New York is gekomen om geld te verdienen voor haar ouders. Haar vader heeft een ongeluk gehad en kan daardoor niet meer werken. Haar moeder kan niet werken omdat zij voor haar vader moet zorgen. De ouders van Evangeline hebben het daardoor niet breed en daarom stuurt Evangeline het meeste geld van haar zuurverdiende loon naar haar ouders. Evangeline is een meisje die niet zo snel de aandacht van mannen aanneemt. Zij is hierin nogal naïef en vindt zichzelf ook helemaal niet mooi. Toch blijkt dat mannen hier anders over denken. Wanneer Eddie haar zover krijgt om met hem naar bed te gaan gaat het mis. Eddie heeft haar gebruikt en hierdoor wordt Evangeline nog onzekerder. Haar vriendinnen vinden dat zij wraak moet nemen op Eddie en sturen haar naar één van de chicste clubs in New York, Impulse.

Als Evangeline eenmaal besluit om te gaan voelt zij zich heel onzeker. Dit komt ook door de mensen die haar vanuit de wachtrij aan staan te staren en door de uitsmijter die haar in eerste instantie niet binnen wil laten. Ze voelt zich weer een buitenbeentje. Toch staat ze haar mannetje, laat haar VIP-pas zien en gaat naar binnen. Als ze daar Eddie tegen het lijf loopt begint het avontuur…

Ze ontmoet Drake, de eigenaar van Impulse, een indrukwekkende, imponerende en zelfverzekerde man. Drake is onder de indruk van Evangeline, meer dan dat hij ooit geweest is van een andere vrouw. Hij moet en zal deze vrouw hebben. Deze vrouw doet iets met hem, maar ook met zijn mannelijke personeel.

p.104 'Ze gaf hem een glimlach die hem even de adem benam en het werd hem steeds duidelijker waarom Drake zo weg was van deze vrouw. Ze was helemaal echt. Iets dat zeldzaam was in hun wereldje.'

Ondanks dat Evangeline het allemaal nogal intimiderend vindt, voelt ze wel dat ze Drake kan vertrouwen. De vraag is alleen… Is Drake de prins op het witte paard of valt het sprookje uiteen in duizend stukjes?

Maya Banks heeft weer een mooi begin gemaakt aan een hopelijk nog mooiere trilogie. Na het lezen van het eerste deel is het met ingehouden adem wachten op deel twee. De seks, de spanning, de wendingen en de sensatie zorgen ervoor dat de volgende twee delen ook gelezen moeten worden!

Ramona Sikkes

Tot mijn grote vreugde mocht ik deel uitmaken van het reviewteam voor het boek Overmeesterd van Maya Banks. Dit boek is het eerste deel van de Hartstocht-Trilogie. Voor mij ook het allereerste boek dat ik van deze schrijfster gelezen heb terwijl ze toch aardig wat boeken op haar naam heeft staan.

In eerste instantie dacht ik toen ik begon met lezen dat het een boek als Vijftig tinten grijs zou zijn. En begon ik toch een beetje te twijfelen of ik het wel een goed boek zou vinden. Gelukkig was dit boek stukken beter dan ik verwacht had. Waar Vijftig tinten me enorm tegenviel bleef dit verhaal me wel boeien.

Ik denk dat bijna iedere vrouw wel droomt van een deel van de dingen die Evangeline meemaakt, hoe een onschuldig meisje uitgroeit tot de stralende persoonlijkheid die ze diep vanbinnen altijd al is geweest. Als je wilt weten hoe dat komt, moet je echt dit boek gaan lezen. Zelf herken ik trekjes van mezelf in haar, mogelijk is dat ook de reden dat ik zo enthousiast ben over dit boek.

In het boek vind je een liefde, lust, verdriet, arm versus rijk, mensen uit totaal verschillende werelden, vriendschap, jaloezie, mooie mannen en vrouwen. Een uitstekend recept voor een verhaal waar je jezelf vol helemaal in kunt verliezen.

Wat mij betreft is het een grote aanrader en ik kan niet wachten tot ik de volgende delen (en al haar andere boeken) in mijn handen krijg!