Karen Verstraeten

Het is altijd afwachten wat het derde deel in een trilogie zal vertellen. Blijft het origineel, spat de voorspelbaarheid ervan af? Of kan het boek me nog verder boeien en het verhaal verder vertellen zonder saai te worden? Ik moet alvast vertellen dat ik ongeduldig uitkeek naar dit deeltje. Het vorige deel eindigt niet op een positieve manier en dat had ik het betreffende koppel waar het verhaal over gaat toch gegund. Het verhaal gaat over Natalie en Flynn, een gewoon meisje dat les geeft en een rijke filmster die een setje worden. Doorheen de eerste twee delen, Voor altijd gezien en Voor altijd geliefd kan je de ontwikkelingen tussen Natalie en Flynn mooi opvolgen. Geen dagdagelijks koppel maar ze maken er iets van. Het zijn twee personages met elk hun rugzak die ze moeten dragen. Met de nodige niet zo alledaagse problemen die het natuurlijk wat ingewikkelder moeten maken. Maar dit boet niet in op de leesbaarheid van de verhaallijn. Ook in dit boek kan de schrijfster me boeien met een goed geschreven verhaal. Dit leest gelijk een trein. Het boek wegleggen wordt me erg moeilijk gemaakt daar ik echt wel wil weten wat er gaat gebeuren. Als je denkt dat er iets zal gaan zoals jij denkt dan geeft Marie Force er toch net een ander draaitje aan. Met momenten heb ik me zelfs tot tranen toe gelachen wanneer ze bepaalde scenes toch erg humoristisch brengt. De zwaardere problematiek die soms naar voor wordt gebracht wordt niet tot in het einde uitgeweid zodoende dat men geen saai of verveeld gevoel krijgt om hierover te lezen. Ook dit derde deel is erotisch getint. Maar dit zijn eerder kleine delen van het verhaal. Ze zijn er op de juiste momenten en geven iets extra warmte in het verhaal. Het is een feelgood roman die luchtig leest en voor mij is deze trilogie echt een aanrader aan anderen die van dit genre houden.

Ik zou wel voorstellen van deel 1 en 2 zeker ook te lezen. Dat leest iets vlotter omdat je dan al de achtergrondinformatie hebt over de personages. Het is niet zo dat in dit deel alles weer opgerakeld wordt van de vorige twee boeken. Het vertelt het verhaal gewoon verder.

Annelies Kaan

Na het lezen van de samenvatting op de achterzijde, begon ik ietwat huiverig aan het boek Voor altijd gelukkig. Onschuldig, gekwetst meisje ontmoet wereldberoemde filmster en wordt gepassioneerd verliefd. Tot hij haar zijn grootste geheim onthult en ze ontdekt dat ze ver over haar eigen grenzen heen moet gaan om zijn ware verlangens te vervullen… Oh oh, het zal toch geen slap aftreksel van Vijftig tinten grijs zijn?

Helaas. Dat is het in mijn ogen wel. Hoewel het eerste hoofdstuk nog anders doet vermoeden (zij verlaat hem) komt op pagina 9 de gevreesde BDSM al om de hoek kijken, om vervolgens de absolute hoofdrol in het boek te gaan spelen. Waar ik de verhaallijn van Vijftig tinten grijs al dunnetjes vond, kan ik hier door al het seksgeweld niet eens een verhaallijn in ontdekken.

Eerlijkheidshalve moet ik daar wel bij zeggen dat dit deel 3 van een trilogie blijkt te zijn. Dat wist ik niet toen ik het boek begon te lezen en ik heb deel 1 en 2 dus niet gelezen. Het boek grijpt vaak terug op nare gebeurtenissen in het verleden van de hoofdpersonen, dus wie weet bevatten deel 1 en 2 wel een spannend verhaal. Dit derde deel zou ik echter alleen aanbevelen aan lezers die wel van rode oortjes houden en zich niet storen aan het ontbreken van een verhaallijn.

Waar de ontbrekende verhaallijn het grootste minpunt van het boek is, is het naar mijn smaak ook te zoetsappig. Ze zijn verschrikkelijk verliefd, houden waanzinnig veel van elkaar en zijn alles wat hun beider hartjes begeerd. Braak, dacht ik halverwege. Ik smachtte bijna naar een moord of iets anders vreselijks ;-).

Maar laat ik positief afsluiten. Wat ik leuk vond aan dit boek was het wisselende perspectief. De hoofdstukken zijn afwisselend vanuit de vrouwelijke hoofdpersoon (Natalie) en vanuit de mannelijke hoofdpersoon (Flynn) geschreven. Ook het einde vond ik leuk. In de epiloog komt (eindelijk!) geen seks voor en die geeft me dan uiteindelijk toch nog het Voor altijd gelukkig gevoel.

Isabel Vissers

Matige erotische roman

Voor altijd gelukkig is het derde deel van de Voor altijd-trilogie.

Ik heb de vorige twee delen niet gelezen. Dat vond ik een nadeel, omdat je dan de achtergrondinformatie mist over personen en gebeurtenissen. Het verhaal is wel te volgen, maar ik denk dat je beter eerst de twee eerdere delen kunt lezen voordat je aan dit derde deel begint.

Het boek leest makkelijk, de schrijfstijl is prettig.

Ik vind persoonlijk dat er erg veel erotische scenes in voorkomen, op een gegeven moment had ik het gevoel van nu weet ik het wel. De seks is erg overheersend, ik had liever wat meer diepgang van de diverse personages gezien.

Kort samengevat: pas lezen als je de andere delen gelezen hebt, prettige schrijfstijl, maar de seks is (naar mijn mening) te overheersend.