Linda Hindriks

De maagd en de miljonair

Spontane, vlotte en erotische roman

De maagd en de miljonair van Jessica Clare is een heerlijk vlot geschreven boek. De personages worden goed omschreven en komen voor mij echt tot leven. Vanaf het eerste hoofdstuk ben ik gehecht aan Marjorie en word ik het verhaal in gezogen.

Het is een heel spontaan maar ook best schunnig verhaal. En er wordt naar mijn mening echt te veel in gevloekt, vooral veel GVD. Sommige intieme scenes duurden mij te lang, en waren soms ook een beetje onsmakelijk.
Ik heb het boek zelfs even weg moeten leggen omdat ik het te onsmakelijk vond.
Met ander taalgebruik en misschien een iets intiemere in plaats van vulgaire omschrijving van de seksuele scenes, zou ik het boek perfect vinden. Al heeft de rauwe omschrijving van Rob er wel voor gezorgd dat ik hem echt voor me zag. Het gevloek en de manier van seks past wel echt bij het mannelijke personage, het totaal plaatje klopt.
Ik heb het boek uitgelezen omdat het echt een heel prettige schrijfstijl heeft.
Ik ben heel bij dat ik het boek heb uitgelezen, want net toen ik zat was van het gevloek en de vulgaire scenes kwam er een heel mooi en liefdevol einde aan. Al mag de seks voor mij nog wat intiemer en heter omschreven worden, ik vind toch de combinatie van erotiek en romantiek heel erg mooi gedaan. Ik vloog door het boek wat voor mij als trage lezer een heerlijk gevoel geeft. En eerlijk...... nu wil ik meer! I AM HOOKED.

Heb jij geen probleem met gevloek (GVD) en geen problemen met seksuele scenes dan is dit boek echt een aanrader! De schrijfstijl is echt super vlot, moderne taal, geen doekjes om de zaken winden, en alles gewoon benoemen zoals het is. Al is de woordkeuze soms een beetje onprettig wanneer het over seks gaat, het verhaal is in zijn geheel een heerlijke roman om van te genieten!!!

Amanda Gordt

De maagd en de miljonair vertelt eindelijk al waar het boek overgaat.

Maar als je eenmaal begint met lezen blijf je ook aan het lezen.

Had grote moeite om het boek aan de kant te leggen vandaar dat ik hem ook binnen twee dagen helemaal gelezen had 😉.

Het verhaal is pakkend en een van de hoofdpersonages is lekker grof gebekt wat me helemaal niet stoorde!

Dus zou het vervolg deel van 'de miljonairs en bruidsmeisjes' ook graag willen lezen als deze verschijnt!

Dit boek is echt een aanraden voor iedereen die van romance houdt.

Ann Vanhoudt

Uitstekende vakantielectuur

De maagd en de miljonair is prima vakantielectuur. Het leest als een trein. Ideaal om mee te nemen in je reiskoffer naar een zonnige bestemming.

Je hoeft je niet enorm in te spannen om het verhaal te volgen. Het boek heeft zeker geen diepgaande inhoud en is eerder wat ik een moderne versie van een doktersromannetje zou noemen.

De details en de namen lijken me niet altijd volledig te kloppen en het verhaal verloopt af en toe een beetje voorspelbaar.

Zeker geen hoogstaande literatuur maar wel pure ontspanning.

Marloes Philippi

De maagd en de miljonair van Jessica Clare gaat over een jonge naïeve vrouw die tijdens een verblijf op een privé-eiland een man, genaamd Rob, redt van de verdrinkingsdood. Beiden kunnen elkaar niet uit hun hoofd zetten en de aantrekkingskracht doet zijn werk. Een verhaal tussen een jonge naïeve vrouw werkzaam als serveerster en een man die zich uit een wereld van glitter en glamour komt, een beruchte playboy.
Het boek leest vlotjes weg. Het is geen hoogstaande literatuur, maar voldoet prima als vakantielectuur. Het is meer een uitgebreide versie van een liefdesromannetje. Maar dan wel een liefdesromannetje met veel erotiek. De schrijfstijl is prettig, personages zijn niet al te diep uitgewerkt (persoonlijk vond ik het contrast tussen de hoofdpersonages Rob en Marjorie iets teveel van het goede, de een te naïef en onschuldig en de ander te pedant, arrogant en gewoonweg ergerlijk), veel gevloek en erotiek, en toch ook wel wat voorspelbaar. Een verhaal zoals er al zoveel van zijn. Maar desondanks een prima boek voor een paar uurtjes leesplezier.

Charlotte Desmet

Het boek start rustig met herkenbare voorbereidingen voor een droombruiloft. Het doet mij wegdromen naar de voorbereidingen van mijn eigen huwelijk. Na de eerste hoofdstukken verlaat het verhaal steeds meer de bruiloft en zet het bruidsmeisje op de voorgrond. De volgende 10 hoofdstukken lees ik enigszins rustig, wegdromend naar een eiland vol zon door. Halverwege doet het verhaal mij sneller lezen. De schrijfster slaagt er in om je volledig onder te laten dompelen in de hoofdpersonages. Met wat blos op de wangen lees ik de tweede helft van het boek in één keer uit. Een niet zozeer spannend verhaal, maar wel een meeslepend.