De volledige reviews van de Best of Romance testlezers!

Alice Ritsema

Wie naar de sterren grijpt

Het boek pakt je vanaf het begin. Het hartverwarmende verhaal over twee hechte vriendinnen die bij tijd en wijle elkaar hard nodig hebben maar ook elkaar soms even kwijt raken. Ik had de neiging het in een adem uit te lezen.

Het verhaal neemt regelmatig onverwachte wendingen. Ook is het een verhaal met een lach en een traan. Prachtig boek. Raad iedereen het te lezen!

Isabelle Schuddinck

Voor mij is het het eerste boek van Kristin Hannah dat ik gelezen heb en het smaakt naar meer! Wie naar de sterren grijpt heeft me ten zeerste aangegrepen en er zijn zelfs tranen gevloeid...zo meeslepend is het verhaal. Het is fijn om te zien hoe de band tussen de vriendinnen eigenlijk begint en vervolgens snel heel hecht wordt. Je krijgt het verhaal uit de verschillende personages te zien en soms stond ik versteld hoe het verhaal toch verloopt.

Het is een echte rollercoaster van gevoelens...blijdschap, verdriet, ... en ik was helemaal mee met het verhaal. De laatste hoofdstukken waren emotioneel zwaar en drukken je met de neus op de werkelijkheid...

Tessa Droge

Het boek leidt ons door de levens van Tully en Kate. Kate is een stil meisje die geen vriendinnen heeft. Tully is juist het tegenovergestelde en doet alles wat niet mag zoals roken en uitgaan, omdat haar moeder veel te veel met zichzelf bezig is. Als Tully op een avond dronken wordt en vervolgens wordt verkracht is ze vol verdriet. Kate vangt Tully op. Vanaf dan zijn ze vriendinnen.

Ik vind het een mooi en ontroerend verhaal waarbij twee totaal verschillende karakters toch vriendinnen kunnen zijn. Tully die heel extravert is en er alles aan doet om beroemd te worden en Kate die introvert is en alles maar over zich heen laat komen en voor wie het allemaal niet hoeft. Kate is vooral bezig met haar gezin waar Tully zich weinig bij voor kan stellen maar waar ze ondertussen wel naar verlangt. Het is echt een vriendschap met een lach en een traan waarbij ik hoopte dat het anders zou eindigen. Het is een boek wat ik iedereen aan zou raden.

Alexandra Nobbe

Het verhaal gaat over 2 meisjes die in een totaal verschillende omgeving opgroeien en toch elkaars beste vriendinnen worden. Ze delen lief en leed en doen elkaar soms ook verdriet. In hun tienertijd jagen ze dezelfde droom na, maar 1 van hen kiest toch voor het gezinsleven en de ander gaat de droom achterna.

Het boek leest wel fijn, maar ik vond sommige stukken toch wat te lang duren. Het meest confronterende vond ik het einde…daar waar alles toch weer bij elkaar komt…..