Nikita Schellens

'Een warm weerzien' gaat over de familie Quinn. Een gezin met vier volwassen kinderen, Kevin, Bram, Ava en Patrick. Ze hebben allemaal wel een probleem. Kevin is bang voor een vaste relatie, Bram zit in het leger, Ava heeft problemen met haar vriend en Patrick heeft iets stoms gedaan. Maar zij zijn niet de enige die problemen hebben ook hun vader Kelley. Zijn tweede vrouw Mitzi bedriegt hem met de kerstman van het hotel.

Kelley heeft 3 kinderen met Margaret en één zoon met Mitzi. Kelley en Margaret zijn al lang uit elkaar. Zij is nooit hertrouwd, hij wel met Mitzi. Maar dan komt Kelley Mitzi tegen met de kerstman George. Ze hadden al 12 jaar een affaire en Kelley had er nooit iets van door. Zij pakt haar koffers en vertrekt samen met George naar zijn huis. Zijn zoon Kevin heeft een moeilijke relatie achter de rug sinds dien is hij bang om de volgende stap te zetten met zijn vriendin, trouwen. Zijn zoon Bram heeft een moeilijk leven achter de rug, op een dag gaat hij in het leger en hij moet op missie gaan. Margaret is een nieuwsanker, zij krijgt melding dat er de hele tijd soldaten sterven of vermist geraken. Zij is bang voor Bram want hij zit ook in die buurt. Zijn dochter Ava heeft een vriend Nathaniel, ze vindt dat hij haar niet behandeld zoals het moet en ze wil meer dan wat ze samen hadden. Ze kent iemand die haar wel behandelt zoals het moet maar ze weet niet of ze voor hem gevoelens heeft. Zijn zoon Patrick heeft een grote fout gemaakt, hij heeft geïnvesteerd in een nieuw medicijn MDP, geneest kinderleukemie. Hij mocht dat niet doen. Hij kan alles verliezen, zijn gezin, zijn carrière. Wil je weten wat er gebeurt met de familie Quinn dan raad ik je aan om 'Een warm weerzien' te lezen.

Ik vind het een superleuk en mooi boek. Als je van chicklit houdt dan raad ik je dit boek zeker aan. Het nam me mee op een avontuur van liefde, verdriet en angst. Het boek zelf vind ik er supermooi uitzien met die takjes met aalbessen eraan en de sneeuwvlokjes. Het spreekt je gewoon aan om te lezen. Ik ben zeker van plan om nog boeken van Elin Hilderbrand te lezen.

Linda Hilgers

Tussendoortje voor tijdens de kerstvakantie!

Een heerlijke, echt Amerikaanse, feelgood roman voor tijdens de kerstvakantie! Je hoort bijna de hit "Driving home for Christmas" van Chris Rea op de achtergrond.

Kelley Quinn is de eigenaar van de Winter Street Inn, een klein familiehotel in Nantucket. Hij is gescheiden van Margaret en samen hebben zij drie volwassen kinderen; Patrick, Kevin en Ava. Kelley is later getrouwd met Mitzi en samen hebben zij een zoon, Bart, die als militair gelegerd is in Afganistan.

De grootste wens van Kelley is om het hele gezin bij elkaar te hebben om samen Kerst te vieren. Eigenlijk tobt ieder gezinslid wel met een groot of klein probleem op het gebied van werk of relatie en juist nu hebben ze elkaar nodig voor steun en advies. Kortom een makkelijk lezend boek en tussendoor boek waar je de hoofdstukken leest uit naam van de verschillende gezinsleden en waarbij je al lezend hoopt dat alles goed komt!

Marieke Debouvere

Een perfect boek om te lezen tijdens de kerstvakantie om je te ontspannen, je voelt de kerstsfeer tijdens het lezen. Doordat het boek wordt verteld door de verschillende personages kan je jou beter inleven in de gevoelens van de personages.

Het boek vertelt het verhaal over het hotel Winter Street Inn en de eigenaar Kelly Quinn, hij hoopt om met zijn volledige familie Kerstmis te kunnen vieren. Aanvankelijk zal dit plan dan ook mislukken, maar doordat iedereen wel een probleem heeft, groot of klein, komen ze toch nog allemaal bij elkaar om samen Kerstmis te vieren. Er zit een mooie kerstboodschap in het boek verschuild.

Gerda Remminga

Dit boek gaat over Kelley Quinn, eigenaar van de Winter Street Inn in Nantucket en de trotse vader van 4 volwassen kinderen en 2 ex-vrouwen. Ieder persoon heeft iedere keer een eigen hoofdstuk(je) in het boek en dat is in het begin verwarrend.

"Sensueel, hartverwarmend en meeslepend" staat er op de achterkant van het boek, misschien dat de vorige boeken van deze schrijfster dat waren. Persoonlijk vond ik het soms verwarrend. Maar als je personen uit het boek kende, las het wel makkelijk weg.