Gonnie van Oorsouw-Derksen

Wow wat een boek, je moet even wennen aan de schrijfstijl maar daarna wil je het boek eigenlijk niet meer wegleggen. Het is een schitterend boek en zo mooi geschreven, het smaakt echt naar meer. Wat mij betreft een echte aanrader die niet mag ontbreken deze vakantie en in je boekenkast!

Monique Kiesebrink

Een heerlijk boek, leest vlot weg. Je waant jezelf Anne en leeft mee met alles wat haar overkomt. Moeilijk weg te leggen, voor de vakantie een heerlijke roman. Sommige passages hadden wat minder uitgebreid gemogen.

Aantal sterren: 5

Suzy Dierckx

Het verhaal gaat over Anne, een keurige journaliste die een zeker maar "saai" leven heeft samen met haar al even keurige vriend "Ian".
Als ze tijdens een interview met rockster Rory Maquary een aanbod krijgt dat ze niet kan weigeren vertrekt ze mee op tournee met hem. Ze mag op zijn driejarig zoontje passen in ruil voor een exclusief artikel. Rory is stoer, ruig, berucht wat drank, drugs en vrouwen betreft. Rory is alles wat Ian niet is. Ze wordt hals over kop verliefd op hem. Ze moet kiezen tussen zekerheid met Ian of onzekerheid met Rory.

In het begin van het boek kan je het einde al raden, weinig verrassend maar wel een heerlijk feelgood boek om op vakantie te lezen!
Perfect voor vrouwelijke lezers die houden van een vlot, luchtig, romantisch verhaal.

Pascalle Wierts

Heerlijk boek, zeer prettig geschreven. Je gaat helemaal op in het verhaal en wordt zelfs verliefd op de hoofdpersonen.

Djoekie Witteveen

Anne, een journaliste van een glossy-blad mag met een wereldberoemde band mee op toernee, in ruil voor een mooi verhaal. Tevens past ze op het zoontje van de zanger van de band. Haar verloofde Ian is hier niet zo blij mee, maar Anne gaat haar eigen gang en doet het toch.
Anne gaat al snel van het kleine mannetje houden en ook van Rory. Dit heeft een aantal gevolgen, zowel privé als op het werk maar tegen wil en dank vallen ze toch voor elkaar en zorgen dan ook dat ze dit verhaal tot een happy-end brengen. Een heerlijk boek om te lezen.

Ward Wassink

Ik heb dit boek opgestuurd gekregen om te reviewen, en eerlijk gezegd, toen ik aan het boek begon vond ik het boek veel te dik en ben ik met tegenzin beginnen te lezen. Ik vond het boek maar lang erg saai, maar in de loop van het boek begonnen er verschillende interessante dingen en begon ik het boek juist wel heel erg leuk te vinden! Ik heb het boek vanaf toen echt verslonden, en kan het iedereen aanraden die een beetje geduld heeft, van romantiek houdt en van een goed verhaal houdt. Ik vind dit boek een erg mooie boodschap hebben.

Daniëlle Polet

Ik heb echt enorm genoten van Vallen. Ik zat voorheen lichtelijk in een leesdip, maar dit boek heeft mij er helemaal uitgehaald. De schrijfstijl van Jackie van Laren zorgt ervoor dat ik compleet in het verhaal gezogen werd. Ik vond dat Jackie van Laren echt een eigen schrijfstijl had. Als je een boek/boeken van haar hebt gelezen, zal je misschien wel weten wat ik bedoel. Ik kon het in ieder geval heel erg waarderen. De hoofdstukken zijn vrij lang, iets waar ik normaal gesproken niet zo van houdt, maar eerlijk gezegd vloog ik door het boek heen. Ik moest gewoon weten hoe het verder ging.

"Voor je het weet ben je verliefd…." De slogan op de voorkant weerspiegeld mijn gevoel over dit boek. Geleidelijk aan leer je de personages beter kennen en ik kan je vertellen dat ik af en toe zo enthousiast als een fangirl was over de relatie tussen Anne en Roar. Ik voelde me weer even zestien en dat was stiekem toch wel heel fijn. Ik vond dat Jackie van Laren de personages goed had uitgewerkt, omdat er steeds meer prijs werd gegeven. Precies hetgeen wat ik wilde weten, werd ook bekend gemaakt.

Anne schrijft een artikel voor haar werkgever UM (een tijdschrift). In de hoofdstukken lees je ook af en toe haar aantekeningen en ik vond dat die veel toevoegde aan het verhaal. Door de aantekeningen kon je even in haar gedachten kijken, maar ook kwam je als lezer nog meer te weten over het verleden van Roar, of de chemie tussen Anne en Roar. En o ja, mag ik even zeggen hoe schattig ik het zoontje van Roar vindt? De band tussen Anne en Rowland is ook echt om bij weg te kwijlen.

Zoals je kunt lezen was ik dus helemaal weg van Vallen. Dit boek is romantisch, grappig en af en toe redelijk awkward. De perfecte ingrediënten voor een goede roman!

Chrisje Stultiens

Zoete chicklit: Vallen van Jackie Van Laren

Roman(tisch)
Sinds lange tijd heb ik geen chicklit meer gelezen, dus ik hield het boek met gemengde gevoelens vast. Niet twijfelen, maar lezen... Wat een fijne roman! Erg vlot en je droomt zoet weg bij het plezierig verhaal van aan- en afstotingskracht. Jackie Van Laren hanteert een fijne schrijfstijl en wisselt slim af met 'dagboekfragmenten'.

Vallen
Hoofdpersonage Anne krijgt een ultieme kans om 3 weken met een wereldberoemde rockband te toeren. Zo schrijft deze jonge journaliste een exclusief artikel voor het schandaalblad, waarvoor ze werkt. Ruige rocker 'Rory' wil Anne om op zijn 3-jarig grappig zoontje Row te passen, dat om de haverklap paniekaanvallen krijgt. Alleen 'keurige' Anne krijgt het zoontje kalm en voelt hem perfect aan. Anne kampt met een rollercoaster van gemengde gevoelens: van walgelijke afkeer voor de wilde leadzanger tot duizeligmakende verliefdheid. Zij doorziet de sex, drugs & rock'n roll en leert ruwe bolsters met zachte pit kennen met hun warrige levensloop, kleine angsten en nood aan menselijke warmte.

Zomerlectuur
Zet je aan de rand van jouw blauwe zwembad in een exotisch oord (of in jouw groene tuin of op jouw hippe terras), nip van een kleurige cocktail, laat een diepe zucht, ontspan je en laat je lekker meenemen in het warme verhaal.

Marion Licht

Voor je het weet ben je verliefd… staat er op de omslag van het boek Vallen. En het is echt zo, je wordt verliefd op het boek en de personages in het boek.
Anne is een journalist, verloofd, jong en een keurige vrouw. Tijdens een interview wordt ze door de leadzanger, Roar/Rory, van een beroemde rockband meegevraagd op tournee. In ruil voor het oppassen op zijn 3-jarige zoontje Rowland krijgt zij een exclusief artikel over de band. Dat is uiteraard goed voor haar carrière. Een carrière die volgens haar verloofde Ian toch niet veel voorstelt. Hij is het er dan ook niet mee eens dat ze een aantal weken in Amerika op tournee gaat met de band.
Van een voorspelbaar en rustig leven thuis belandt ze in de hectische wereld van een rockband. Geen dag is hetzelfde. Tijdens de tournee leert ze alle bandleden goed kennen. Van de vooroordelen blijft weinig over. Als ze dan ook nog gevoelens krijgt voor Roar wordt het wel heel ingewikkeld.
Vallen is lekker vlot geschreven met veel details. Niet alleen de hoofdpersonen leer je goed kennen, ook alle bandleden en hun partners krijgen een mooie rol in dit verhaal. Je leeft met ze mee, zou ze af en toe willen zeggen dat ze niet zo dom moeten doen en beter moeten nadenken. Het lijkt een harde rockwereld, maar uiteindelijk blijkt dat er ook andere kanten aan zitten.
De liefde zit door het hele verhaal, soms onverwacht, maar soms ook wel voorspelbaar. Dat maakt het verhaal niet minder leuk. Het is een heerlijk boek om lekker bij weg te dromen. Het trekt je mee de harde rockwereld in en laat je meegenieten achter de schermen van de band.
Het is een roman waar ik voor ben gevallen en ik weet zeker dat meerdere mensen dat zullen doen.

Danni Heuts

Vallen gaat over de jonge journaliste Anne, die een interview mocht afnemen bij Rory Maquary, beter bekend als Roar, leadzanger van de beroemde band Road rage. Per toeval komt Anne in aanraking met Roars zoon, Rowland. Ze kan het ontzettend goed vinden met het driejarige jongetje. Zo goed dat Anne aangeboden krijgt om met de band mee te reizen door Amerika om voor Rowy te zorgen. In ruil daarvoor mag Anne een diepgaand artikel schrijven over de band. In de weken dat ze met de band meereist, leert ze Rory beter kennen en wordt zelfs, zonder dat ze dat wil, verliefd op hem. Maar thuis zit haar vriend, en verloofde, Ian. Wat ze moet doen is voor haarzelf een even groot raadsel als voor Rory, die ook verliefd op de zo gewone Anne wordt.

Toen ik de achterkant van het boek gelezen had, had ik verwacht dat het verhaal helemaal bij het interview zou beginnen, misschien nog wel de stappen daarnaar toe. Ik was aangenaam verrast toen ik erachter kwam dat het verhaal bij een van de eerste dagen van de tour begint. Het verhaal wordt uitgebreid dag per dag beschreven met een goede hoeveelheid aan flashbacks, zodat je weet wat er eerder gebeurd is, maar je niet door de war raakt met door allemaal verschillende gebeurtenissen. De liefde die opspeelt tussen Anne en Rory is bijna voelbaar, zo goed wordt het omschreven. Je wordt meegezogen met het verhaal en verlangt naar de momenten tussen de twee, die klein maar intiem zijn en prachtig omschreven. Ook de kleine Rowy steelt je hart. Het kleine jongetje heeft een geweldige rol in het verhaal. Na het hele boek gelezen te hebben wil je eigenlijk veel meer. Wat gebeurd er na het verhaal? Hoe gaat het verder met Anne en Rory? Hoe groeit Rowy op?

Voor iedereen die wil wegduiken in liefde en romantiek is dit boek zeker een aanrader!

Patricia Catsburg

Ik werd langzaam verliefd op dit boek en dat kwam door het begin van het boek. Ik moest een beetje door het begin van het boek heen komen. Het verhaal was leuk, de opzet anders maar het pakte me nog niet om te blijven lezen en daarom las ik korte stukken en niet het halve boek in één keer.

En dan begint de twijfel is dit boek waar velen zo enthousiast over zijn en binnen no time verliefd op zijn wel wat voor mij. Terwijl die twijfel begint komen de stukjes tekst die me in één keer doen glimlachen, smelten of zelfs een beetje boos maken.

Op het moment van onderstaand stuk smelt ik en kreeg ik een enorme glimlach op mijn gezicht.
"Roars ogen kwamen bijna las vanzelf omhoog tot ze die van Anne ontmoetten, precies op het moment dat hij bij whoa, falling, aankwam. En ze voelde het. Ze voelde het gewoon echt gebeuren diep vanbinnen, op dat exacte moment. Vallen."

Wanneer ik dus eerst niet snel het boek pak om verder te lezen is nu het punt aangebroken dat ik het boek niet meer weg wil leggen. Om de haverklap verschijnt er een glimlach op mijn gezicht.

Het boek is op een fijne manier geschreven al vind ik de hoofdstukken te lang. Je leest niet nog even een hoofdstukje en dat is juist wat ik graag doe. Vooral in het begin vond ik dit lastig omdat ik er toen nog niet helemaal in zat. Wanneer ik echt in het boek zat en niet wilde stoppen met lezen viel het me gelukkig wel minde rop. De laptop stukken zijn leuk en geven een echt dagboek gevoel erbij voor mij.

Voor mij is dit een uber feelgood boek met een stroef begin maar dan opeens alleen maar een glimlach op mijn gezicht. Ik ben verliefd geworden op Anne, Roar en Rowland, de bandleden en het verhaal.

Ine Bettens

Wegdromen op een mooie zomeravond.
Dit is het eerste boek dat ik van deze schrijfster lees, dus ik wist niet goed wat te verwachten. Het verhaal en thema zijn op zich niet erg origineel maar zeg nu zelf, de liefde, wie wil nu niet verliefd zijn? Je van het boek heb je het gevoel "nog 1 hoofdstuk" en voor je het weet zit je zo in het boek dat je het in 1 keer wil uitlezen.
Het leuke aan het boek is dat er achter elk personage een verrassend verhaal zit. Je word maar weer eens geconfronteerd met het feit dat je eerste indruk niet steeds juist zit. De gedetailleerde beschrijving van de personages maken het helemaal af.
Een mooi, luchtig, iets wat voorspellend maar zeer goed geschreven verhaal. Ideaal om op een mooie zomeravond te lezen en weg te dromen.

Marloes Nijland

Je krijgt als journalist van de leadzanger van Road Rage het aanbod om, in ruil voor een exclusief artikel, drie weken lang op zijn zoontje te passen. Wat doe je dan? Juist, dan ga je op dat aanbod in. Want dit kan je doorbraak zijn. Eenkoloms artikeltjes blijven schrijven voor het Uncover Magazine is ook niet alles. En dus vertrekt Anne Miller met Road Rage mee op tournee door Amerika. Ze heeft immers een connectie met de driejarige Row. En met zijn vader, Rory Maquary. Maar is dat wel wat ze allebei willen? Anne is tenslotte verloofd met de keurige Ian. En Rory valt helemaal niet op meisjes zoals Anne. Waarom ontkomen ze dan niet aan die aantrekkingskracht?

Fervente feeldgood lezers hebben weinig uitleg nodig over welk type einde ze kunnen verwachten. Maar de weg ernaartoe is uiterst interessant, meeslepend en ontroerend. Jackie van Laren weet je aandacht volledig vast te houden bij alles wat Anne, Rory en Row tijdens de tour meemaken. Bandleden Roar (Rory), Mad, Axe en Blad voldoen op het eerste gezicht aan het type rockster. Dat zorgt natuurlijk voor heel wat hectische situaties, gebeurtenissen die de nette Anne, gewend aan een leven zonder veel actie, spontaan van haar stuk brengen. Hier, in deze wereld, hoort zij toch niet thuis?

Vallen is vlot geschreven, beeldend en levensecht. Ondanks de hectiek van het touren, leert Anne echter niet alleen Rory, maar ook de andere bandleden goed kennen. En terwijl dat gebeurt, worden deze vier mannen, samen met enkele anderen, ook jouw vrienden. Je hoort ze praten, je ziet ze struikelen, vallen en opstaan en je voelt de liefde ontstaan. Vallen is daarmee meer dan een simpele feelgood. Het is het betere boek in zijn soort en benadert het gevoel dat schrijvers als Jojo Moyes en Chantal van Gastel je kunnen geven.

Hoewel je onderweg iets van ongeduld kunt voelen, is het gehele verhaal een vrij realistische weergave van de echte wereld. Eentje van uiterlijke schijn, vriendschap en ware liefde. Puur en echt. Met de ondertitel 'voor je het weet ben je verliefd…' is niets teveel gezegd. De doeltreffende hoofdstuktitels maken de geweldige leeservaring compleet.

Mariët van Dalen

Wat een heerlijke boek voor de zomer! Als je erin begonnen bent, moeilijk weg te leggen want je wilt hem gewoon in 1x uitlezen! Zwijmel mee met Anne.. en achter elk personage zit een verhaal wat je niet verwacht. Mooi om te zien hoe eerste indrukken vaak heel anders zijn. Verliefd worden is heerlijk! Je ziet Anne 'groeien' in de loop van het verhaal en steeds meer zichzelf ontdekken, worden en zelfvertrouwen krijgen. En.. ah, het liefst willen we allemaal een Rory. Wat een knappe, stoere kerel met een klein hartje. Ik zwijmel nog even verder…

Sietske Blokhuizen

Een heerlijk boek met humor geschreven. Het verhaal gaat over een journaliste die onverwachts als kinderoppas mee mag met het tournee van een rockband en hier een artikel over mag schrijven. Een kans uit duizenden natuurlijk. Je weet min of meer hoe het einde gaat worden maar desondanks houdt de schrijfster je vast in het verhaal en wil je weten hoe het eindigt. Ook door de manier waarop het verhaal is geschreven is het moeilijk om het boek opzij te leggen. Zeker een aanrader om mee te nemen in je vakantiekoffer.

Bianca Maartense

Nadat ik een tijdje geleden met veel plezier de serie Q van Jackie heb gelezen had ik nogal hoge verwachtingen van haar volgende boek en die zijn wat mij betreft meer dan waar gemaakt!!

Hij wist niet wat het was, maar iets aan die vrouw maakte dat zijn gedachten ongeordend door zijn hoofd stuiterden, alsof iemand een emmer pingpongballen had leeg gegooid onder zijn schedeldak.

Anne lijkt gelukkig verloofd met Ian en die heeft zijn zaakjes keurig op orde. Hij zet zijn voor hem zeer belangrijke baan op de eerste plaats en behandeld Anne als een kind. Regelt alles zeer gestructureerd en voorspelbaar. Als Anne op een dag een aanbod krijgt om als oppas met een wereldberoemde rockband mee te reizen in ruil voor een artikel voor het blad waarvoor ze werkt kan ze in haar ogen niet weigeren en gaat onder protest van Ian toch mee. Anne wordt al jaren gesteund door haar beste vriendin Maxime, maar als zij tijdens de tour plotseling ten tonele verschijnt krijgt alles een andere wending en is Anne niet meer zo zeker van hun onvoorwaardelijke vriendschap.
Tijdens het tournee opent Anne haar hart voor Row, het zoontje van de leadzanger Roary en het kleine mannetje sluit Anne volledig in zijn armen en laat haar niet meer los. Het taalgebruik van de kleine Row is aandoenlijk alsof je hem echt hoort praten. Ook Roary zelf blijkt al snel gevoelens voor Anne te hebben maar probeert deze te verstoppen.
Als beiden zichzelf niet in de hand kunnen houden ontstaat er iets moois, maar thuis wacht Ian en Anne zal een keuze moeten maken.

Anne is een vrouw die iedereen in zijn hart zou sluiten en waardoor je bijna begrip krijgt voor vreemdgaan. Het boek leest als een sneltreinvaart en zorgde bij mij meerdere keren voor zowel een lach op mijn gezicht als een kriebel in mijn buik. Het boek draait om vriendschap, humor en vooral veel liefde, een feelgood om je vingers bij af te likken.

Voor de liefhebbers van O.a Jill Mansell

Petra Nap

Dit is het 4e boek van Jackie wat ik gelezen heb. Het verhaal is leuk! echt zo'n feel good roman. In het begin moest ik er aan wennen dat de namen van vader en zoon erg veel op elkaarl lijken. het mocht van mij wel iets dieper gaan (alles was neutraal). Pas aan het einde begon echt wat te worden maar toen was het ook uit. Vond de Q-serie leuker om te lezen. En ik hou wel van een epiloog aan het eind, want je ben toch benieuwd hoe het verder gaat! Nu hoop ik dat er nog meer delen erop volgen. Ik zelf vind de boeken van jodi ellen malpas - abbi glines-jennifer Probst erg leuk om te lezen. Heb ook alle boeken van Jill Mansell gelezen. Daar lijkt dit boek ook op! Het is wel de moeite om dit boek te lezen! Hoop dat jullie iets aan mijn review hebben. Ik lees zelf ook de review van een boek. Vind altijd jammer als de mensen het hele verhaal van het boek erop zetten. daarom laat ik me daar niet over uit. Want dat kan je ook in de omschrijving van het boek lezen. Veel leesplezier.

Ans Duquesnoy

Vallen, een echte feelgoodroman.

Anne, een journaliste, interviewt Rory, de zanger van een wereldberoemde band. Tijdens het gesprek vraagt Rory of Anne mee wil op een tournee, hij wil haar dan zo een kijkje in het leven van de bandleden, en de manier waarop zo'n tournee wordt georganiseerd, gunnen. Zij mag daar dan een verhaal over schrijven voor de Glossy waar zij voor werkt. Als tegenprestatie vraagt hij haar dan wel op zijn zoontje, waarvoor hij de voogdij heeft, te passen. De verloofde van Anne, Ian, is hier niet zo blij mee. Ian is een onkreukbaar persoon die zijn carrière, met bijbehorende status, heel belangrijk vindt. Het meegaan van zijn verloofde met een band past daar niet in. Anne begint al snel van Rowie te houden, het is een aanhankelijk, lief ventje. Rory houdt wel van een verzetje en vindt de vriendin van Anne, die één van de concerten bezoekt, wel heel erg leuk. Anne krijgt het moeilijk; is haar verloofde Ian wel de man waar ze haar leven mee wil delen? Wie is Rory eigenlijk? Na de tournee gaat Anne terug naar Londen en krijgt het verhaal na een tijdje toch een happy end…………